Lapin Vihreät hakee vaalityöntekijää eduskuntavaaleihin 2023

12.09.2022

Etsimme omatoimista ja hyvät vuorovaikutustaidot omaavaa vaalityöntekijää Lapin vaalipiiriin auttamaan eduskuntavaalikampanjan toteutuksessa. Vaalityöntekijä pääsee mukaan vihreään vaikuttamiseen Lapissa motivoituneen työyhteisön ja ehdokkaiden kanssa. Työalueena on koko Lapin vaalipiiri. Tehtävässä voi hyödyntää monipuolisesti mm. viestinnän ja tapahtumajärjestämisen osaamista, ja työnkuvaa on mahdollista sovittaa valittavan henkilön osaamisen ja kiinnostuksen mukaan.

Vaalityöntekijän tehtäviin kuuluu:

• vihreän vaalikampanjan suunnittelua ja toteutusta sekä budjetin seurantaa vaalipiirissä yhdessä vaalityöryhmän ja piirihallituksen kanssa,
  • ehdokkaiden tukeminen vaalityössä,
  • vapaaehtoisten tukeminen vaalityössä,
  • monipuoliset viestinnän tehtävät kuten visuaalisten viestintämateriaalien tekeminen ja sosiaalisen median kanavien päivittäminen, valokuvaaminen tapahtumissa, nettisivujen päivittäminen ja kampanjatuotteiden suunnittelu,
  • vaalitapahtumien järjestämistä.

Hakijalta edellytämme:

• viestintäosaamista sekä yleisimpien sosiaalisen median kanavien tuntemusta,
  • toimeen tarttuvaa asennetta ja itsenäistä työotetta,
  • hyviä vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja,
  • mahdollisuutta työskennellä tarpeen mukaan myös ilta-aikaan ja viikonloppuisin.

Eduksi hakijalle katsomme:

• alueellisen tuntemuksen ja verkostot,
  • kuvankäsittelyohjelma Canvan tuntemuksen (myös muiden kuvan- ja/tai videonkäsittelyohjelmien tuntemus katsotaan eduksi),
  • kokemuksen vaalikampanjoinnista ja tapahtumien järjestämisestä,
  • vihreän politiikan ja arvomaailman tuntemuksen,
  • ideointikyvyn ja oma-aloitteisuuden.

Työsuhde on määräaikainen ajalla 1.11.2022—30.4.2023. Työaika on 20 tuntia viikossa, ja palkka on 1 490 €/kk + mahdolliset kokemuslisät Vihreiden palkkausjärjestelmän mukaisesti. Työnantajana toimii Vihreä liitto r.p. Koska työtä tehdään vapaaehtoisten kanssa, työaikoihin kuuluu ajoittain iltoja ja viikonloppuja. Muutoin työajat ovat joustavat ja työtä voi tehdä pääosin etänä. Mahdollisuus työskentelyyn toimistolla on Vihreiden toimipisteessä Rovaniemellä.

Lähetä hakemuksesi ja ansioluettelosi PDF-muodossa viimeistään sunnuntaina 2.10. osoitteeseen hakemus@vihreat.fi. Otsikoi viestisi “Hakemus Lapin vaalipiirin vaalityöntekijäksi”. Haastattelut pidetään viikolla 41, ja haastatteluun kutsuttaviin henkilöihin ollaan erikseen yhteydessä.

Lisätietoja tehtävästä antavat Lapin vaalipiirin vihreiden toiminnanjohtaja Tiina Huilaja (puh. 045 138 3991) keskiviikkona 21.9. klo 12-15 ja Vihreiden kampanjakoordinaattori Kati Lommi (puh. 050 543 0401) maanantaina 26.9. klo 10-12.

Vihreät on poliittinen liike, joka tekee työtä sen eteen, että tuleville sukupolville jäisi elinkelpoinen maapallo. Taistelemme tasa-arvoisen, turvallisen ja oikeudenmukaisen tulevaisuuden puolesta. Annamme äänen niille, joiden ääni ei muuten kuulu: luonnolle, tuleville sukupolville, heikommassa asemassa oleville.