Oulun vaalipiirin vihreät hakee vaalityöntekijää eduskuntavaaleihin 2023

21.10.2022

Etsimme reipasta ja idearikasta henkilöä vaalityöntekijäksi Oulun vaalipiirin auttamaan kevään 2023 eduskuntavaalikampanjan toteutuksessa. Työssä on mahdollista hyödyntää monipuolisesti osaamista viestinnässä ja tapahtumajärjestämisessä. Vaalityöntekijä pääsee näköalapaikalle toteuttamaan vihreää vaalikampanjaa ja muuttamaan Oulun vaalipiiriä ja koko Suomea vihreämmäksi yhdessä innostavan työyhteisön ja aktiivien kanssa.

Vaalityöntekijän työhön kuuluu:

• osallistuminen vihreän vaalikampanjan toteutukseen yhdessä toiminnanjohtajan, tapahtuma- ja viestintäsuunnittelijan sekä piirijärjestön kanssa,
  • piirin vaaliviestintää tukevat tehtävät (kuten sosiaalisen median sisällöntuotanto ja viestintäsuunnitelman toteuttaminen, vaalitapahtumista viestiminen ja nettisivujen päivittäminen),
  • kampanjatapahtumien järjestämistehtävät,
  • ehdokkaiden tukeminen vaalityössä,
  • vapaaehtoisten tukeminen vaalityössä.

Hakijalta edellytämme:

• itsenäistä ja toimeen tarttuvaa työotetta,
  • hyviä vuorovaikutustaitoja,
  • tapahtumajärjestämiskokemusta,
  • viestinnällisiä valmiuksia ja yleisimpien sosiaalisen median kanavien tuntemusta,
  • vihreää arvomaailmaa.

Hakijalle eduksi katsomme:

• kokemusta projektien onnistuneesta läpiviennistä,
  • kuvankäsittelyohjelma Canvan tuntemuksen,
  • alueellisen tuntemuksen ja verkostot,
  • aiemman kokemuksen vaalikampanjoinnista.

Työsuhde on määräaikainen ajalla 1.1.-30.4.2023. Työaika on 35 tuntia viikossa, ja palkka on 2 608,05 €/kk + mahdolliset kokemuslisät Vihreiden palkkausjärjestelmän mukaisesti. Työnantajana toimii Vihreä liitto r.p. Koska työtä tehdään vapaaehtoisten kanssa, työaikoihin kuuluu ajoittain iltoja ja viikonloppuja. Työntekopaikka on Vihreiden toimisto Oulussa, mutta ajoittainen etätyö on myös mahdollista.

Lisätietoja tehtävästä antaa Oulun piirin vihreiden toiminnanjohtaja Marjo Tapaninen (puh. 040 411 0445) ke 26.10. klo 10-12, to 3.11. klo 15-17 ja ke 9.11. klo 14-16.

Lähetä hakemuksesi ja ansioluettelosi PDF-muodossa viimeistään sunnuntaina 13.11.2022 osoitteeseen hakemus@vihreat.fi. Otsikoi viestisi “Hakemus Oulun piirin vaalityöntekijäksi”. Haastattelut pidetään viikolla 47, ja haastatteluihin kutsuttaviin henkilöihin olemme erikseen yhteydessä.

Vihreät on poliittinen liike, joka tekee työtä sen eteen, että tuleville sukupolville jäisi elinkelpoinen maapallo. Taistelemme tasa-arvoisen, turvallisen ja oikeudenmukaisen tulevaisuuden puolesta. Annamme äänen niille, joiden ääni ei muuten kuulu: luonnolle, tuleville sukupolville, heikommassa asemassa oleville.