Vihreä eduskuntaryhmä hakee poliittisen asiantuntijan sijaista

24.09.2021

Haemme Vihreään eduskuntaryhmään koulutus-, tiede- ja kulttuuripolitiikkaan keskittyvän poliittisen asiantuntijan sijaista. Poliittinen asiantuntija koordinoi ja valmistelee poliittista kannanmuodostusta ja tukee Vihreiden kansanedustajien eduskuntatyötä erityisesti koulutuksen ja kulttuurin kysymyksissä. Toimenkuvaan kuuluu myös viestinnän työtehtäviä ja työryhmätyöskentelyn vetämistä.

Pääset työssäsi tekemään tiivistä yhteistyötä niin kansanedustajien kuin muiden poliittisten asiantuntijoiden, avustajien ja erityisavustajien kanssa. Tehtävinäsi on valmistella lausuntoja, kannanottoja ja taustamateriaaleja sekä puheenjohtaa tiimejä, joissa vastuullasi olevia politiikka-aiheita edistetään. Haluamme ryhmäämme asiantuntijan, joka on valmis perehtymään nopeasti, ja joka pystyy tuottamaan briiffejä niin suullisesti kuin kirjallisesti tiukassakin aikataulussa.

Edellytämme hakijalta

• syvällistä osaamista eri koulutus-, tiede- ja kulttuuripolitiikan alueista sekä kokonaisnäkemystä ajankohtaisesta poliittisesta keskustelusta
  • politiikan toimintaympäristön tuntemusta
  • kokemusta poliittisesta sisältövalmistelusta
  • hyviä vuorovaikutustaitoja ja ripeää työotetta
  • hyvää kirjallista ja suullista suomen kielen taitoa
  • vihreää arvomaailmaa

Lisäksi arvostamme

• ymmärrystä kotoutumis-, nuoriso- ja liikuntapolitiikan kysymyksistä
  • kokemusta työryhmätyöskentelyn vetämisestä
  • viestinnän osaamista ja ymmärrystä politiikan julkisuudesta
  • ruotsin kielen taitoa
  • Vihreiden politiikan tuntemusta

Poliittisen asiantuntijan toimipaikka on eduskunnassa, Vihreän eduskuntaryhmän ryhmäkansliassa.

Työsuhde on määräaikainen perhevapaan sijaisuus elokuun loppuun 2022 saakka ja alkaa 8.11. tai sopimuksen mukaan. Tehtävä on täysipäiväinen ja työaika on 37,5 tuntia viikossa.  Sijaisen palkka on 3 250 €/kk, minkä lisäksi saat käyttöösi laajat henkilöstöedut. Tarjoamme monipuolisen ja haastavan tehtäväkentän, innostavan ja mukavan työyhteisön tuen ja näköalapaikan poliittiseen päätöksentekoon.

Toimita hakemuksesi viimeistään sunnuntaina 10.10. kello 23:59 osoitteeseen riina.lumme@eduskunta.fi. Otsikoi sähköpostisi ”Poliittinen asiantuntija” ja nimeä pdf-muotoiset liitetiedostot seuraavasti: ”OMA SUKUNIMI_Hakemus” & ”OMA SUKUNIMI_Ansioluettelo”.

Haastattelut järjestetään perjantaina 15.10. ja maanantaina 18.10.

Lisätietoja puhelimitse pääsihteeri Henna Hakkarainen (040 594 1379) tai poliittinen asiantuntija Suvi Pulkkinen (050 404 1810). Soittoajat:

Hakkarainen: pe 1.10. klo 13-14 ja pe 8.10. klo 12-13
Pulkkinen: ke 29.9. klo 9-10 ja pe 1.10. klo 10-11

Vihreät on 20 kansanedustajan hallituspuolue ja yli 7 000 jäsenen poliittinen liike. Teemme työtä sen hyväksi, että tuleville sukupolville jää elinkelpoinen maapallo. Taistelemme tasa-arvoisen, turvallisen ja oikeudenmukaisen tulevaisuuden puolesta. Annamme äänen niille, joiden ääni ei muuten kuulu: luonnolle, tuleville sukupolville, heikommassa asemassa oleville.

Huomioimme toiminnassamme yhdenvertaisuuden ja turvallisen tilan periaatteet. Uusia työntekijöitä rekrytoidessamme tavoitteemme on saada hakijoiksi erilaisia ja eritaustaisia ihmisiä.