Vihreä eduskuntaryhmä hakee poliittisen avustajan sijaista

05.10.2021

Kansanedustaja, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Emma Kari etsii itselleen innostunutta ja aktiivista työkaveria avustajan vanhempainvapaan ajalle 15.11.2021-9.9.2022.

Olisitko se sinä?

Oletko sellainen tyyppi, joka ei pelkää haasteita ja jolla pysyy langat käsissä nopeissakin käänteissä? Onko sinulle sydämen asia torjua ilmastokriisiä, suojella korvaamattomia ikimetsiämme ja norppiamme, sekä varmistaa, että jokaisella lapsella on turvallinen koulupolku?

Avustajan tehtävänä on tukea työtä kansanedustajana ja vihreän ryhmän puheenjohtajana. Työ sisältää esimerkiksi kalenterin hallintaa, sidosryhmien ja median kontaktointia, viestintää ja kirjoitustehtäviä, tilaisuuksien ja tapaamisten järjestämistä sekä eduskuntaryhmän kokouksiin ja tiimeihin osallistumista.

Ryhmäjohtajan päivät ovat vauhdikkaita ja haastavia, mutta toisaalta pääset sisälle eduskunnan arkeen ja poliittisen vaikuttamisen ytimeen. Pääset myös tuomaan oman osaamisesi mukaan erilaisten avausten ideointiin sekä verkostoitumaan merkittävien vaikuttajien, organisaatioiden ja sidosryhmien kanssa.

Mitä sinulta odotamme?

Kykyä reagoida nopeasti muutoksiin sekä omaksua ja tuottaa tekstiä, videoita ja kuvamateriaalia. Vahvoja viestintätaitoja, luotettavuutta ja taitoa johtaa omaa työtä. Vihreitä arvoja ja ymmärrystä puolueen toiminnasta tarvitaan, eduskuntatyön tuntemisesta on apua. Tukea työhösi saat myös kollegoiltasi ryhmäkansliassa.

Eduskunta-avustajan lähtöpalkka on 2 500 euroa sekä puheenjohtajan avustamisesta maksettava palkanlisä. Lisäksi eduskunnassa meille kuuluu mukavat työedut, kuten lounas- ja työmatkaedut sekä erittäin kattava työterveyshuolto. Valittavasta henkilöstä tehdään ennen työn aloittamista turvallisuusselvitys.

Kiinnostuitko? Hienoa!

Lähetä meille CV ja hakemuskirje osoitteeseen riina.lumme@eduskunta.fi viimeistään maanantaina 18.10. Järjestämme haastattelut seuraavien viikkojen aikana ja teemme valinnan lokakuun aikana.