Vihreät hakee kunta- ja alueasioiden suunnittelijaa

22.09.2022

Etsimme joukkoomme poliittisen toiminnan moniosaajaa, jolla on hyvät vuorovaikutustaidot ja omatoiminen ote työhönsä. Kunta- ja alueasioiden suunnittelijan tehtävänä on vahvistaa Vihreän politiikan näkyvyyttä ja vaikuttavuutta kunnissa ja hyvinvointialueilla. Suunnittelija toimii myös esihenkilönä aluevaltuustoryhmien poliittisille sihteereille.

Monipuoliseen työnkuvaan kuuluu Vihreiden kunta- ja aluevaikuttajien koulutuksen suunnittelua ja toteutusta, neuvontaa, yhteistyöverkostojen vahvistamista, tukipalveluiden ja toimintatapojen kehittämistä sekä kokonaisvaltaista puolueen kentän tukemista. Tehtävässä seurataan myös valtakunnallista politiikkaa paikallisen ja alueellisen tason näkökulmasta.

Etsimme oma-aloitteista puoluetoiminnan kehittäjää, jolla on hyvät ihmissuhdetaidot ja kykyä toimia esihenkilönä ja osallistua henkilöstön osaamisen ja tuen kehittämiseen. Työhön sisältyy jonkin verran ilta- ja viikonlopputöitä sekä matkustamista kotimaassa.

Edellytämme:

• Vahvaa ymmärrystä kunta- ja aluepolitiikasta
  • Vahvaa ymmärrystä luottamustehtävissä toimimisesta
  • Hyvää järjestötoiminnan tuntemusta
  • Kokemusta esihenkilönä toimimisesta tai tiimin vetämisestä
  • Erinomaisia yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja
  • Reipasta ja itsenäistä työotetta
  • Erinomaista suomen kielen taitoa
  • Vihreää arvomaailmaa

Eduksi katsotaan:

• Soveltuva korkeakoulututkinto
  • Ruotsin kielen taito
  • Kokemus kouluttamisesta ja koulutussuunnittelusta
  • Kokemus projektinhallinnasta, neuvottelusta tai sovittelusta, viestinnästä, ja/tai kampanjoinnista

Työsuhde on vakituinen ja alkaa 1.11.2022 tai sopimuksen mukaan. Työaika on 35 h/vko ja palkka on Vihreiden palkkausjärjestelmän 6 vaativuusluokan mukainen 3 522,98 e/kk plus kokemuslisät.

Tarjoamme työntekijälle näköalapaikan politiikan ja vaikuttamisen maailmaan, mahdollisuuden vaikuttaa omaan työhön ja innostavan työyhteisön. Olemme elämäntilanneystävällinen työpaikka, jossa työajat ovat joustavat ja työtä on mahdollista tehdä osin etänä.

Jos innostuit tehtävästä, lähetäthän vapaamuotoisen hakemuksen sekä ansioluettelosi pdf-liitteinä viimeistään keskiviikkona 5.10. osoitteeseen hakemus@vihreat.fi. Otsikoi sähköpostisi: “Kunta- ja alueasioiden suunnittelija”.

Lisätietoja tehtävästä antaa järjestöpäällikkö Katja Hintikainen, p. 050 467 0739 perjantaina 30.9. ja maanantaina 3.10. klo 10-15.

Vihreät on poliittinen liike, joka tekee työtä sen eteen, että tuleville sukupolville jäisi elinkelpoinen maapallo. Taistelemme tasa-arvoisen, turvallisen ja oikeudenmukaisen tulevaisuuden puolesta. Annamme äänen niille, joiden ääni ei muuten kuulu: luonnolle, tuleville sukupolville, heikommassa asemassa oleville.

Huomioimme kaikessa toiminnassamme yhdenvertaisuuden ja turvallisen tilan periaatteet. Uusia työntekijöitä rekrytoidessamme tavoitteemme on saada hakijoiksi erilaisia ja eritaustaisia ihmisiä.