Vihreät hakee poliittista sihteeriä Hämeen vaalipiiriin

22.06.2022

Vihreät on poliittinen liike, joka tekee työtä sen hyväksi, että tuleville sukupolville jäisi elinkelpoinen maapallo. Taistelemme tasa-arvoisen, turvallisen ja oikeudenmukaisen tulevaisuuden puolesta. Annamme äänen niille, joiden ääni ei muuten kuulu: luonnolle, tuleville sukupolville, heikommassa asemassa oleville.

Hämeen Vihreät hakee poliittista sihteeriä työskentelemään Kanta-Hämeen ja Päijät-Hämeen aluevaltuustoryhmille.

Työ on määräaikainen 1.9.-31.12.2022 ja työsuhteen jatko on mahdollinen tulevan rahoituksen ratkettua. Työaika on 35 tuntia viikossa ja palkka 2608 €/kk sekä mahdolliset kokemuslisät. Työajasta ja palkasta on mahdollista neuvotella myöhemmin. Työtä tehdään pääasiassa etätyönä sekä Vihreiden toimitiloissa Lahdessa, Riihimäellä ja Hämeenlinnassa.
Työnantajana toimii Vihreä liitto r.p.

Poliittisen sihteerin tehtäviin kuuluu:

• Hyvinvointialueen valtuustoryhmien poliittisena sihteerinä toimiminen
  • Kokousten valmistelu
  • Päätöksistä viestiminen
  • Luottamushenkilöiden tehtävien tukeminen
  • Sisäinen ja ulkoinen viestintä alueen osalta
  • Luottamuspaikkaneuvotteluissa tukeminen
  • Alueen tapahtumien ja tilaisuuksien järjestely
  • Alueen vihreän toiminnan tukeminen ja kehittäminen
  • Muut piirihallituksen, valtuustoryhmän tai puoluetoimiston päättämät asiat.

Hakijalta edellytetään vihreää arvomaailmaa, itsenäistä ja positiivista työotetta, organisointikykyä, hyviä toimisto-ohjelmien käyttötaitoja, kokemusta tapahtumien järjestämisestä sekä viestintäosaamista ja hyvää suomen kielen taitoa. Työ edellyttää valmiutta joustaviin työaikoihin sekä ilta- ja viikonlopputöihin. Tehtävässä tarvitaan myös hyviä ihmissuhdetaitoja, järjestötoiminnan tuntemusta, innostavaa yhteistyöasennetta ja paineensietokykyä.

Eduksi katsomme sosiaali- ja terveysalan tai kunnallisen päätöksenteon ymmärtämisen.

Tarjoamme monipuolisen työn, johon voi itse paljon vaikuttaa, ja jossa pääsee kehittymään. Hyvinvointialueet ovat täysin uusi hallinnon taso ja valittava henkilö pääsee työskentelemään erittäin mielenkiintoisessa toimintaympäristössä. Vihreillä saat näköalapaikkoja politiikkaan ja vaalityöhön, verkostoitumismahdollisuuksia sekä tilaisuuden olla muuttamassa Suomea ja Eurooppaa vihreämmäksi. Tervetuloa mukaan!

Lähetä hakemuksesi viimeistään ke 10.8.2022 osoitteeseen hakemus@vihreat.fi (otsikko Hakemus: Hämeen poliittinen sihteeri). Haastattelut järjestetään 15.-19.8. Hämeen Vihreiden toimistolla Lahdessa.

Lisätietoja tehtävästä antavat

• Kunta- ja alueasioiden suunnittelija Kimmo Kyrölä (to 30.6. klo 10-15), puh. 040 845 4747
  • Hämeen Vihreät ry:n puheenjohtaja Anssi Lepistö, puh. 040 722 4504.