Vihreät hakee poliittista sihteeriä Uudenmaan vaalipiiriin

21.06.2022

Vihreät on poliittinen liike, joka tekee työtä sen hyväksi, että tuleville sukupolville jäisi elinkelpoinen maapallo. Taistelemme tasa-arvoisen, turvallisen ja oikeudenmukaisen tulevaisuuden puolesta. Annamme äänen niille, joiden ääni ei muuten kuulu: luonnolle, tuleville sukupolville, heikommassa asemassa oleville.

Uudenmaan Vihreät hakee poliittista sihteeriä työskentelemään erikseen sovitun mukaisesti joko Länsi-Uudenmaan aluevaltuustoryhmälle tai Vantaa-Keravan ja Keski-Uudenmaan aluevaltuustoryhmille.

Työ on vakituinen ja alkaa 15.8. tai mahdollisimman pian sen jälkeen. Työaika on 35 tuntia viikossa ja palkka 2608 €/kk sekä mahdolliset kokemuslisät. Työajasta ja palkasta on mahdollista neuvotella myöhemmin. Työtä tehdään pääasiassa Vihreiden puoluetoimistolla sekä valtuustoryhmien toimitiloissa hyvinvointialueilla. Työnantajana toimii Vihreä liitto r.p.

Poliittisen sihteerin tehtäviin kuuluu:

• Hyvinvointialueen valtuustoryhmien poliittisena sihteerinä toimiminen
  • Kokousten valmistelu
  • Päätöksistä viestiminen
  • Luottamushenkilöiden tehtävien tukeminen
  • Sisäinen ja ulkoinen viestintä alueen osalta
  • Luottamuspaikkaneuvotteluissa tukeminen
  • Alueen tapahtumien ja tilaisuuksien järjestely
  • Alueen vihreän toiminnan tukeminen ja kehittäminen
  • Ehdokkaiden ja alueen jäsenyhdistysten tukeminen vaalityössä
  • Vaalijärjestelyihin osallistuminen muuten sovitusti
  • Toiminnanjohtajan avustaminen muissa piirin asioissa
  • Muut piirihallituksen, valtuustoryhmän tai puoluetoimiston päättämät asiat.

Hakijalta edellytetään vihreää arvomaailmaa, itsenäistä ja positiivista työotetta, organisointikykyä, hyviä toimisto-ohjelmien käyttötaitoja, kokemusta tapahtumien järjestämisestä sekä hyvää suomen kielen taitoa ja viestintäosaamista erityisesti sosiaalisessa mediassa. Työ edellyttää valmiutta joustaviin työaikoihin sekä ilta- ja viikonlopputöihin. Tehtävässä tarvitaan myös hyviä ihmissuhdetaitoja, järjestötoiminnan tuntemusta, innostavaa yhteistyöasennetta ja paineensietokykyä.

Eduksi katsomme kampanjointikokemuksen, muun kielitaidon ja erityisesti ruotsin kielen osaamisen, ajokortin sekä sosiaali- ja terveysalan tai kunnallisen päätöksenteon ymmärtämisen.

Tarjoamme monipuolisen työn, johon voi itse paljon vaikuttaa, ja jossa pääsee kehittymään. Hyvinvointialueet ovat täysin uusi hallinnon taso ja valittava henkilö pääsee työskentelemään erittäin mielenkiintoisessa toimintaympäristössä. Vihreillä saat näköalapaikkoja politiikkaan ja vaalityöhön, verkostoitumismahdollisuuksia sekä tilaisuuden olla muuttamassa Suomea ja Eurooppaa vihreämmäksi. Tervetuloa mukaan!

Lähetä hakemuksesi viimeistään ke 3.8.2022 osoitteeseen hakemus@vihreat.fi (otsikko Hakemus: Uudenmaan poliittinen sihteeri). Haastattelut järjestetään 8.-12.8. Vihreiden puoluetoimistolla tai etäyhteydellä.

Lisätietoja tehtävästä antavat:

• kunta-asioiden suunnittelija Kimmo Kyrölä (to 30.6.), puh. 040 845 4747
  • toiminnanjohtaja Oskari Sundström (ke 13.7. sekä ti 2.8. klo 10-12), puh. 045 124 2818.