Vihreät hakee viestintä- ja tapahtumaharjoittelijaa

22.02.2022

Haemme kesäksi 2022 viestintä- ja tapahtumaharjoittelijaa puoluetoimistollemme Helsinkiin. Etsimme joukkoomme työkaveria, jolla on kiinnostusta vihreää politiikkaa sekä viestinnän ja tapahtumatuotannon tehtäviä kohtaan. Toivomme, että harjoittelija voi aloittaa tehtävässään maanantaina 25.4. Työsuhde kestää elokuun loppuun.

Viestintä- ja tapahtumaharjoittelijan toimenkuvaan kuuluvat erilaiset viestinnän ja tapahtumatuotannon avustavat tehtävät. Harjoittelija esimerkiksi avustaa puoluekokouksen ja kesäajan tapahtumien järjestelyissä ja osallistuu tapahtumien viestintään sekä puolueen päivittäisen viestinnän valmisteluun ja julkaisuun. Viestintä- ja tapahtumaharjoittelija työskentelee osana puolueen viestintä- ja järjestötiimejä.

Edellytämme viestintä- ja tapahtumaharjoittelijalta:

• viestinnällisiä valmiuksia ja erinomaista suomen kielen taitoa,
  • sosiaalisen median tuntemusta,
  • työtä pelkäämätöntä ja omatoimista asennetta sekä halua heittäytyä käytännön tehtäviin,
  • hyviä vuorovaikutustaitoja ja kykyä työskennellä tiiviissä tiimissä,
  • mahdollisuutta työskennellä ajoittain iltaisin ja viikonloppuisin,
  • vihreää arvomaailmaa.

Arvostamme, mutta emme edellytä:

• aiempaa kokemusta poliittisesta toiminnasta,
  • kokemusta viestintätehtävistä,
  • kokemusta tapahtumien järjestämisestä,
  • ruotsin ja englannin kielitaitoa.

Tarjoamme:

• tilaisuuden tehdä käytännönläheisiä töitä viestinnän ja tapahtumien parissa,
  • mahdollisuuden päästä mukaan puolueen tapahtumien ja toiminnan monipuoliseen arkeen,
  • mahdollisuuden verkostoitua ja oppia lisää vihreästä politiikasta,
  • innostavan työympäristön ja työkaverit.

Työ vaatii jonkin verran läsnäoloa puoluetoimistollamme Helsingissä, mutta työtä on mahdollista tehdä myös osin etänä. Työsuhteen kesto on 25.4.—31.8.2022. Määräaikaisuuden perusteena on tehtävän projektiluontoisuus. Työ voidaan sisällyttää osaksi opintoihin liittyvää harjoittelua. Harjoittelijan palkka on 1 283 euroa kuukaudessa.

Lähetä hakemuksesi ja ansioluettelosi viimeistään sunnuntaina 20.3. osoitteeseen hakemus@vihreat.fi. Otsikoi viestisi “Hakemus viestintä- ja tapahtumaharjoittelijaksi”. Haastattelut järjestetään viikolla 13, ja olemme erikseen yhteydessä haastatteluun kutsuttaviin henkilöihin. Lisätietoja antaa kampanjakoordinaattori Kati Lommi: kati.lommi@vihreat.fi / 050 543 0401. Soittoajat torstaina 3.3. klo 14-16 ja torstaina 10.3. klo 10—12.

Vihreät on yli 7 000 jäsenen poliittinen liike ja 20 kansanedustajan hallituspuolue. Teemme työtä sen hyväksi, että tuleville sukupolville jää elinkelpoinen maapallo. Taistelemme tasa-arvoisen, turvallisen ja oikeudenmukaisen tulevaisuuden puolesta. Annamme äänen niille, joiden ääni ei muuten kuulu: luonnolle, tuleville sukupolville, heikommassa asemassa oleville.

Huomioimme kaikessa toiminnassamme yhdenvertaisuuden ja turvallisen tilan periaatteet. Uusia työntekijöitä rekrytoidessamme tavoitteemme on saada hakijoiksi erilaisia ja eritaustaisia ihmisiä.