Vihreiden eduskuntaryhmä hakee Iiris Suomelalle ja Satu Hassille poliittista avustajaa

12.04.2022

Vihreä eduskuntaryhmä hakee Iiris Suomelalle ja Satu Hassille poliittista avustajaa määräaikaiseen työsuhteeseen ajalle 1.5.2022-19.4.2023 tai sopimuksen mukaan.

Ainutlaatuinen paikka päästä vihreän politiikan ytimeen! Etsimme joukkoomme politiikasta innostunutta avustajaa, jolla pysyy langat käsissä. Oletko parhaimmillasi, kun ympärilläsi tapahtuu ja voit omalla työlläsi auttaa ja tukea maailman muuttamisessa yksi laki kerrallaan? Jos sinulla on varmat otteet niin aineistojen kokoamiseen kuin somepäivitysten tekemiseen, voit olla etsimämme tyyppi.

Poliittisena avustajana pääset avustamaan valtiopäivätoimintaan, valiokuntatyöhön ja muuhun poliittiseen toimintaan liittyvissä asioissa Iiris Suomelaa ja Satu Hassia. Pääset työssäsi tekemään tiivistä yhteistyötä niin kansanedustajien kuin poliittisten asiantuntijoiden ja muiden avustajien kanssa sekä tukemaan koko ryhmän työtä. Avustajan tehtäviin kuuluu eduskuntatyössä avustamista, mm. monipuolista viestintää, taustamuistioiden ja puhepohjien laatimista, tilaisuuksien järjestämistä, sidosryhmäyhteistyötä sekä hallinnollista toimistotyötä, kuten kalenterin, sähköpostin ja nettisivujen ylläpitoa.
Toivomme hakijalta vihreiden tärkeiden poliittisten teemojen tuntemusta. Tällaisia teemoja ovat esimerkiksi:
  • Tasa-arvo, yhdenvertaisuus ja ihmisoikeudet
  • Ilmastonmuutoksen torjunta
  • Koulutus- ja tiedepolitiikka
  • Vähähiilinen maa- ja metsätalous
  • Ulkopolitiikka ja EU-päätöksenteko
  • Laajempi kiinnostus talouskysymyksiin

Lisäksi tehtävä edellyttää monipuolista vaikuttavan viestinnän osaamista (sosiaalinen media, sisällöntuotanto, mediasuhteiden ylläpito). Aikaisempi kokemus videomateriaalin tuottamisesta katsotaan eduksi. Ennen kaikkea tehtävän menestyksekäs hoitaminen edellyttää hyviä organisointitaitoja, kykyä toimia nopeasti muuttuvissa tilanteissa, halua toimia vihreiden arvojen puolesta sekä päätöksenteon ja politiikan perusteellista ymmärtämistä. Taitava kielellinen ilmaisu- ja kirjoitustaito sekä englannin kielen ja/tai ruotsinkielen taito katsotaan eduksi.

Poliittisen avustajan työsuhde alkaa 1.5.2022 tai mahdollisimman pian sopimuksen mukaan. Tehtävä on täysipäiväinen ja työaika on 37,5 tuntia viikossa. Tehtävästä maksettava aloituspalkka on 3250 euroa. Lisäksi tarjoamme erinomaiset työsuhde-edut (mm. lounasetu, viikoittainen palkallinen liikuntatunti, työsuhdematkalippu, puhelinetu ja laaja työterveyshuolto). Työhuone sijaitsee Eduskuntatalolla, etätyötä tehdään erikseen sovittavalla tavalla parina päivänä viikossa. Suppea turvallisuusselvitys tehdään ennen työsuhteen alkua
Toimita vapaamuotoinen hakemuksesi ja ansioluettelosi viimeistään 24.4. klo 23.59 sähköpostitse osoitteeseen verna.finstrom(at)eduskunta.fi. Otsikoi sähköpostisi ”Poliittinen avustaja Iiris Suomela ja Satu Hassi” ja nimeä pdf-muotoiset liitetiedostot seuraavasti: ”OMA SUKUNIMI_Hakemus” & ”OMA SUKUNIMI_Ansioluettelo”.

Haastattelemme hakijoita jo haun aikana. Haastatteluun kutsutuilta pyydämme lyhyen ennakkotehtävän.

Lisätietoja tehtävästä antaa poliittinen avustaja Janne Salakka (+358 504349917), (janne.salakka(at)eduskunta.fi)
  • ti 12.4. klo 15-16
  • ke 13.4. klo 14-16