Vaalit käydään maalla, merellä ja somessa

Like!Tärkeintä on, että muistat käydä vaalipäivänä äänestämässä. Voit kuitenkin ottaa vaaleihin osaa myös monella muulla eri tavalla. Osallistuminen ei tarkoita tänä päivänä pelkkää katukampanjointia tai rahalahjoituksia, vaan vaalien tekeminen on tullut internetiin.

Verkon avulla voidaan tavoittaa erityisesti nuoria ja politiikasta kiinnostuneita kansalaisia. Siksi Vihreille on ehdottoman tärkeää näkyä internetissä. Internetin merkityksen ovat huomanneet muutkin puolueet ja ehdokkaat: viime eduskuntavaaleissa 90 % ehdokkaista kertoi käyttäneensä sosiaalista mediaa vaalityössään!

Kampanjaamme vihreämmän Euroopan puolesta voit siis tukea myös helposti kotikoneelta käsin. Lue alta kuusi helppoa tapaa olla mukana.

Facebookissa

Tykkää Vihreiden ja vihreiden ehdokkaiden Facebook-sivuista. Kun näet kiinnostavia ja inspiroivia julkaisuja, älä pelkää tykätä ja jakaa. Tehokkain keino antaa julkaisulle näkyvyyttä on kommentoida sitä.

Tunnusta väriä ja osallistu tapahtumaamme Äänestän vihreämpää Eurooppaa. Näytetään, että meitä on paljon! Järjestämme myös erilaisia Facebook-kilpailuja ennen eurovaaleja, joten pysy kuulolla!

Älä jää sanattomaksi, vaan osallistu keskusteluihin niin seinillä, sivuilla kuin ryhmissäkin. Linkitä, debatoi, kehu ja kamppaile!

Muualla internetissä

Tule mukaan suosikkiehdokkaasi eurovaalikampanjaan! Kampanjointi ei ole pelkkää kokouksissa istumista ja materiaalien jakoa kaduilla, vaan halutessasi voit osallistua myös vain internetissä. Saat itse valita miten haluat ottaa osaa kampanjaan.

Heitä lusikkasi soppaan, ja seuraa Twitterissä tageja #eurovaalit ja #vihreät. Kun löydät jakamisen arvoisen vihreän tweetin, jaa se! Suomalaiset ovat ottaneet Twitterin omakseen, ja eurovaalikeskustelu on käynyt Twitterissä kuumana jo pitkään.

Anna äänesi kuulua, ja sano sanottavasi internetin muillakin foorumeilla: blogeissa, kommenttiosioissa, keskustelualueilla ja sosiaalisissa medioissa.

Tilaa upeasti uudistunut Vihreä Lanka!