— Risto Kankaanpää

Johanna Sumuvuori Euroopan vihreän puolueen hallitukseen

Johanna Sumuvuoren kuva(Tiedote 7.5.2006) Helsinkiläinen Johanna Sumuvuori (29) valittiin lauantaina Euroopan vihreän puolueen yhdeksänhenkisen hallituksen jäseneksi.

Johanna Sumuvuoren mukaan juuri eurooppalaisten sisarpuolueiden yhteistyö ja hyvät suhteet eurooppalaisiin kansalaisjärjestöihin vahvistavat vihreiden yhteistä tavoitetta ilmastonmuutoksen hallitsemiseksi ja sosiaalisen Euroopan rakentamiseksi.

- Euroopan laajuisten puolueiden merkitys tulee tulevaisuudessa kasvamaan, koska kansallinen päätöksenteko ei riitä tulevaisuuden ongelmien ratkaisemisessa. Euroopan vihreiden on valmistauduttava vuoden 2009 eurovaaleihin Euroopan laajuisella kampanjalla ja yhteisellä vahvalla vaaliohjelmalla, Sumuvuori sanoo.

Johanna Sumuvuori aloittaa syksyllä vihreiden kansanedustajan Irina Krohnin siirtyessä Suomen elokuvasäätiön toimitusjohtajaksi. Sumuvuori on myös Vihreän liiton puoluehallituksen jäsen ja hän toimii vihreiden edustajana Helsingin kaupunginvaltuustossa.