— Lasse Miettinen

Uudistuneet vihreät lähtevät polkupyörillä levittämään vihreitä teesejä maakuntiin

Vihreiden uusi ilme internetissä: www.vihreat.fi/ulkoasu

Vihreä viesti starttaaVihreiden puheenjohtaja Tarja Cronberg sanoo huomanneensa, että vihreitä arvoja kannatetaan laajasti, mutta vihreiden tavoitteet ja viesti ovat jääneet monelle epäselväksi ja siksi etäiseksi. Cronberg on ottanut puheenjohtajakaudellaan tavoitteekseen Vihreiden imagon kirkastamisen ja selkiyttämisen:

- Vihreitä on pidetty muutospuolueena ja meitä pidetään tämän vuoksi turvattomina. Kuitenkin yhä useampi tiedostaa, että nykymeno ei voi jatkua. Muutokset koetaan turvattomiksi, vaikka ne luovat usein turvallisuutta. Esimerkiksi öljyriippuvuuden vähentyminen ja siirtyminen uusiutuviin energiamuotoihin on keino lisätä turvallisuutta ja vähentää konflikteja maailmassa. Arjen turvallisuutta lisäävät esimerkiksi pätkätyöläisten aseman parantaminen ja vanhemmuuden kustannusten jakaminen kaikkien työnantajien kesken, Cronberg kertoo esimerkkinä vihreiden turvallisuuspolitiikasta.

Johanna Sumuvuori sovittaa pyöräilykypärää (200px)Vihreiden uudistettuja teesejä, ilmettä ja kotisivuja esiteltiin tänään ravintola Töölönrannassa Helsingissä. Apuna Vihreiden imagonkirkastustyössä on toiminut mainostoimisto Taivas.

- Puoluemarkkinointi on yksi haastavimmista, mutta myös mielenkiintoisimmista toimialoista. Vihreiden tapauksessa "tuote" on parempi kuin monien mielikuva siitä. Uskomme, että pääviestejä selkeyttämällä ja terävöittämällä puolueen kannatus saadaan sille kuuluvalle tasolle, sanoo mainostoimisto Taivaan toimitusjohtaja Kaj Wasastjerna.

Ensi töikseen mainostoimisto Taivas on päivittänyt Vihreiden visuaalisen ilmeen aina väriä myöten. Puolueen virallisena nimenä säilyy Vihreä liitto, mutta aktiivisesti puolueessa aletaan käyttää nimeä Vihreät, joka on vakiintunut jo sanomalehtien käyttöön ja puhekieleenkin.

Tilaisuuden lopuksi joukko vihreitä kansanedustajia ja nuoria polkaisi puheenjohtaja Tarja Cronbergin johdolla pyörineen Mannerheimintielle ja suuntasi kohti Hyvinkäätä.

Kuusankoskelainen, Suomen Liikenneliiton puheenjohtaja Elmeri Kollanus polkee puolestaan matkan Hyvinkäältä vihreiden kesäpäiville Orivedelle mukanaan vihreät teesit ympäristöystävällisyydestä, turvallisuudesta, tasa-arvosta, yhteisöllisyydestä ja luovuudesta. Kesäpäiville tulevana viikonloppuna osallistuu eduskuntavaaliehdokkaita, jotka saavat koulutusta eduskuntavaalikampanjointiin.

Lisätietoja:

Vihreiden puheenjohtaja Tarja Cronberg, gsm 050 511 3009
Vihreiden puoluesihteeri Ari Heikkinen, gsm 0400 700 507

Tutustu uuteen ilmeeseen:

• Uusi logo ja uudistetun graafisen ilmeen tiedot ladattavissa täältä
  • Vihreiden pyöräviestin teesit ladattavissa täältä

Tarja Cronberg esittelee Vihreiden teesit (300px)