— Jaana Reijonaho

Katariina Poskiparta valtiosihteeriksi työministeriöön, Vihreille neljä erityisavustajaa

Poskiparta KatariinaTyöministeriöön sijoittuvaksi poliittiseksi valtiosihteeriksi nimitetään Vantaan kaupungin asukaspalvelujohtaja, YTM Katariina Poskiparta. Katariina Poskiparta on aiemmin toiminut mm. Vihreiden puoluesihteerinä ja ministerien sekä ministeriryhmän avustajana.

Oikeusministeriöön sijoittuvaksi erityisavustajaksi nimitetään valiokuntaneuvos, varatuomari Kirsi Pimiä. Kirsi Pimiällä on kokemusta niin valtioneuvoston kuin eduskunnan keskeisistä EU-tehtävistä. Hän on toiminut aiemmin myös Vihreän eduskuntaryhmän lainsäädäntösihteerinä.

Heikkinen AriToiseksi oikeusministeriöön sijoittuvaksi erityisavustajaksi nimitetään puoluesihteeri, YTK Ari Heikkinen. Ari Heikkinen jättää Vihreän liiton puoluesihteerin tehtävät toukokuun lopussa pidettävässä puoluekokouksessa.

Moisio ElinaTyöministeriöön sijoittuvaksi erityisavustajaksi nimitetään Helsingin yliopiston alumnikoordinaattori, VTM Elina Moisio.  Elina Moisio on toiminut useissa Vihreiden luottamustehtävissä ja hän on perehtynyt monipuolisesti työelämän kysymyksiin sekä työmarkkinajärjestöjen toimintaan mm. toimiessaan työministeriön poikkihallinnollisesta työssä jaksamisen hankkeessa.

Parviainen TarjaTyöministeriöön sijoittuvaksi ministeriryhmän erityisavustajaksi nimitetään poliittinen sihteeri, YTM Tarja Parviainen. Tarja Parviainen on toiminut Vihreän eduskuntaryhmän poliittisena sihteerinä ja hänellä on laaja-alainen kokemus poliittisten sisältöjen ja strategioiden hallinnasta.