— Jaana Reijonaho

Panu Laturi Vihreiden puoluesihteerikisaan

Laturi Panu Vihreiden poliittisena sihteerinä työskentelevä 35-vuotias Panu Laturi ilmoittautui Vihreiden puoluesihteerikilpaan. Valtiotieteiden maisteri Laturi asuu Helsingissä, mutta on kotoisin Pohjanmaalta Vähästäkyröstä. Laturin tavoitteena on tuoda uutta virtaa puolueeseen. Tavoitteena on, että Vihreillä on vuonna 2011 vähintään 20 kansanedustajaa ja kaksi europarlamentaarikkoa. Tavoitteiden saavuttamiseksi on tärkeää vahvistaa piirijärjestöjä ja puolueen organisaatiota.

- Vihreillä on erinomaiset poliittiset ohjelmat ja tavoitteet. Emme pysty kilpailemaan taloudellisissa resursseissa suurten puolueiden kanssa. Vahvuutemme on luovuus ja valmius uusien keinojen käyttöön. Tavoitteeni puoluesihteerinä on ottaa askel eteenpäin hyödyntämällä vahvuuksiamme ja ammattimaistamalla puolueen toimintaa, Laturi sanoo.

Panu Laturi toimi vaalipäällikkönä Vihreille vaikeissa, mutta menestyksekkäissä vuoden 2003 eduskuntavaaleissa. Lisäksi Laturi johti Vihreät ensimmäiseen euroopanlaajuiseen eurovaalikampanjaan 2004, kun hän toimi koko kampanjan vaalipäällikkönä.  Piiri- ja paikallistason kokemusta Laturille on kertynyt Vantaan Vihreiden ja Uudenmaan Vihreiden toiminnanjohtajana.

Laturin valintaa puoluesihteeriksi esittävät toukokuun puoluekokoukselle Helsingin, Vantaan ja Keski-Suomen Vihreät.

Lisätietoja kampanjasta: www.panulaturi.fi