— Suvi Reijonen

Laturi: Perussuomalaisten lähiöpolitiikasta puuttuu sisältö

Vihreiden puoluesihteerin Panu Laturin mielestä Timo Soini on oikeassa nostaessaan lähiöt kunnallisvaalikeskusteluun.

- Lähiöiden asiat ovat jääneet vaalikeskusteluissa nurmijärvimallin ja keskusta-alueiden vastakkainasettelun varjoon. Tässä Soini on oikeassa, Laturi toteaa.

Laturi kuitenkin huomauttaa, että Soinin avauksesta puuttuu konkretia.

- Kuten tavallista, Soini ei esitä mitään konkreettista. Lähiöiden tilanteen parantaminen vaatii todellisia ehdotuksia, Laturi huomauttaa.

- Lähiöiden joukkoliikenneyhteyksiä on parannettava tiheämmillä vuoroväleillä ja poikittaisliikennettä lisäämällä. Tarvitaan elävää kaupunkikulttuuria. Lähiön ainoana kokoontumispaikkana ei pidä olla lähipubi. Lähiöiden viihtyisyydestä on huolehdittava yhtä hyvin kuin keskusta-alueista, Laturi esittää.

- Erityisen tärkeää on pysäyttää huono-osaisuuden keskittyminen samoille alueille. Vaikeasti työllistyvien työllistymiseen on kohdistettava erityisiä panoksia. Alueilla, joilla on paljon huono-osaisuutta, kouluille ja terveyskeskuksille on annettava rahaa ja muuta tukea suhteessa enemmän, Laturi vaatii