— Suvi Reijonen

Pohjoissavolainen Terhi Räsänen Vihreiden eurovaaliehdokkaaksi

Vihreiden puoluehallitus on nimittänyt eurovaaliehdokkaaksi nilsiäläisen, 32-vuotiaan Terhi Räsäsen. Räsänen toimii kunnallispolitiikassa Nilsiän ensimmäisenä Vihreänä valtuutettuna ja sivistyslautakunnan jäsenenä.

- Haluan edistää innovatiivisuutta, yrittäjyyttä ja työllisyyttä Euroopan unionissa. Sydäntäni lähellä ovat myös investoiminen kasvatukseen, koulutukseen ja yhteisölliseen toimintaan. Lisäksi haluan edistää ihmisoikeuksien ja eläinten oikeuksien toteutumista EU:ssa.

Räsäsen mielestä yksi keskeinen tavoite jokaiselle EU-ehdokkaalla pitäisi olla unionin tuominen lähemmäksi kansalaisia. EU:n vaikutus Suomenkin lainsäädäntöön on merkittävä.

- Minulle suurin syy lähteä mukaan politiikkaan on se, että haluan olla mukana tekemässä maailmasta parempaa paikkaa varttua ja vanheta. Politiikan intressinä ei voi olla pelkästään tämän ajan etujen sekä hyödyn tavoittelu, vaan meidän tulee myös muistaa antaa tuleville sukupolville mahdollisuuksia, toivoa ja uskoa tulevaisuuteen.

Terhi Räsänen on perheen äiti, kasvatustieteen maisteri ja terveystieteiden kandidaatti sekä viittomakielen tulkki. Hän on työskennellyt mm. viittomakielen tulkkina ja viittomien sekä viittomakielen opettajana, kouluttajana ja päiväkodin johtajana. Räsäsen harrastuksia ovat elokuvat, musiikin kuuntelu, lukeminen ja liikunta sekä koirat, hevoset ja puutarhatyöt.

Räsäsen kuva ladattavissa puolueen sivuilta