— Suvi Reijonen

Tamperelainen Juhana Suoniemi Vihreiden eurovaaliehdokkaaksi

Vihreiden puoluehallitus on valinnut eurovaaliehdokkaaksi 39-vuotiaan Juhana Suoniemen Tampereelta. Suoniemi on Pirkanmaan Vihreän piirijärjestön puheenjohtaja sekä varavaltuutettu Tampereella.

Suoniemen omaa poliittista erityisalaa on kriisinhallinta ja erityisesti Lähi-idän alue, jossa hän on työskennellyt rauhanturvaajana kahdesti.

- Olen tutustunut alueeseen paitsi kriisien ja politiikan, myös kulttuurien ja uskontojen näkökulmista. Lähi-itä on nimensä mukaisesti lähellä. Siksi Euroopan Unionin tulisi ottaa vahvempi poliittinen rooli Lähi-idässä.

- Lähden Vihreiden eurovaaliehdokkaaksi, koska haluan muistuttaa ihmisille siitä, kuinka tärkeitä  jokaista kansalaista, kuntaa ja valtiota koskevia päätöksiä EU:ssa tehdään. Esimerkiksi kemikaaliasetus ja ilmastosopimukset koskevat lopulta aivan jokaista. Lehdissä usein naureskellaan "kurkkudirektiiveille" ja silloin oikeasti tärkeät asiat helposti unohtuvat.

- Haluan oman kampanjani kautta myös tuoda esiin Vihreiden monipuolisuutta ja uskottavuutta yleispuolueena, jolla on vahva ympäristönsuojelullinen perusta, Suoniemi sanoo.

Suoniemi on koulutukseltaan hallintotieteiden kandidaatti.

Ehdokkaiden kuvia mediakäyttöön osoitteessa