— Vesa Saarinen

Vihreät avaa kysymyspalstan netissä

Vihreät avaa ensimmäisenä suomalaisena puolueena verkkosivuillaan monien suomalaisten bändienkin sivuilta tutun kysymys-vastaus -palstan. Sen idea on yksinkertainen: ihmiset voivat kysyä Vihreiltä kaikkea maan ja taivaan väliltä. Vihreät puolestaan vastaa parhaisiin kysymyksiin julkisesti verkkosivuillaan.

- Ihmiset voivat kysyä meiltä mitä haluavat - politiikasta, Vihreistä, ilmastonmuutoksesta, aivan mistä mielivät. Me vastaamme erinomaisimpiin kysymyksiin julkisesti sivuillamme säännöllisen epäsäännöllisen väliajoin. Kuten hyvillä kysymys-vastaus -palstoilla on tapana, asiallisiin kysymyksiin vastataan asiallisesti. Naljailuihin vastataan tarvittaessa kepeän kipakasti. Mistään ryppyotsaisesta palstasta ei siis ole kyse, Vihreiden verkkotuottaja Vesa Saarinen kertoo.

Kysymyspalstan tarkoitus on madaltaa ihmisten kynnystä tutustua vihreään politiikkaan ja kertoa kiinnostuneille, mitä Vihreät ovat asioista mieltä sekä miksi puolue on toiminut kuten se on toiminut.

- Haluamme lisätä sivuillemme vuorovaikutteisuutta sekä palvella kansalaisia mahdollisimman monipuolisesti. Uskon, että hauskaa ja hyödyllistä kysymys-vastaus -palstaa pitämällä edistämme kumpaakin tavoitetta, Saarinen toteaa.

Kysymyspalstalle Vihreät odottaa satoja kysymyksiä kuukaudessa. Niihin Vihreiden puolelta vastaa verkkosivujen toimitus, yhdessä viestintäyksikön, politiikan taustoittajien sekä poliitikkojen kanssa.

Kysymyspalsta löytyy Vihreiden verkkosivuilta, osoitteesta www.vihreat.fi