— Suvi Reijonen

Satu Hassi puoluekokouspuheessa: Kreikan apupaketin tukeminen on vastuullista

Ote puheesta:

"Hyvät ystävät, viime viikkoina ja päivinä suomalaiset ovat silmät pyöreinä ja suuttuneina seuranneet Kreikan talouskriisin tapahtumia. On luonnollista olla vihainen siitä, että me suomalaiset joudumme maksamaan viuluja, kun toisessa maassa on vuosikausia eletty yli varojen ja jopa väärennetty kansantaloustilastoja.

Suuttumuksen ei kuitenkaan saa antaa sumentaa järkeä. Jos apupakettia Kreikan auttamiseksi ei olisi saatu aikaan, seuraukset olisivat paljon pahemmat, myös meille. Sen tietää myös SDP, joka yrittää kerätä populismilla irtopisteitä, mistä Liisa Jaakonsaari on omaa puoluettaan moittinut. Muistavatko irtopisteiden kalastelijademarit, että Suomi liitettiin euroalueeseen SDP:n johdolla, Paavo Lipposen ensimmäisen hallituksen aikana?

Vihreät toimivat vastuullisesti ja tukevat Kreikan auttamista, eikä se johdu vain siitä, että olemme Suomessa hallituspuolue. Euroopan parlamentin vihreä ryhmä tukee apupakettia, samoin Saksan liittopäivien vihreät, vaikka Saksan vihreät ovatkin oppositiossa.

Urpilainen ja Heinäluoma, ottakaa tästä oppia!"

Puhe kokonaisuudessaan verkossa