— Suvi Reijonen

Puoskari: Edustaako Bogomoloff Helsingin Kokoomuksen virallista linjaa?

Kaupunginvaltuuston I. varapuheenjohtaja Harry Bogomoloff esitti blogissaan sarjan provosoivia kysymyksiä muun muassa maahanmuutosta. Bogomoloff esittää, että maahanmuuttajat saavat perusteetonta sosiaaliturvaa ja vievät suomalaisten työpaikat. Hän myös kannustaa ihmisiä paikallisiin järjestyspartioihin ja kritisoi romanikerjäläisten tukemista.

- Ihmettelen suuresti Bogomoloffin rasistista lähestymistapaa. Kun näin keskeinen kunnallispoliitikko ottaa kantaa, täytyy pohtia, onko tämä myös Helsingin kokoomuksen virallinen linja, sanoo vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja, Vihreiden varapuheenjohtaja Mari Puoskari.

- Tarvitsemme lisää työvoimaa, myös maahanmuuttajia. Maahanmuuttajien työllistymistä tuetaan parhaiten lisäämällä kielikoulutusta ja järjestämällä harjoittelupaikkoja, sanoo Puoskari.

- Olemme täysin eri linjoilla kokoomuksen kanssa romanikysymyksen ratkaisemisesta. Ei riitä, että ongelma sysätään Euroopan unionin harteille. Meidän täytyy täällä Helsingissä järjestää inhimilliset olosuhteet tänne tulleille romaneille. Alkeellisten leiriytymismahdollisuuksien ja saniteettitilojen järjestäminen asunnottomille romaneille ei ole mikään houkuttelevuustekijä. Kokoomuksen pelko siitä, että tällaisilla toimilla lisäämme romanikerjäläisten määrää kadulla, on aivan ylimitoitettu, huomauttaa Puoskari.

Harry Bogomoloffin blogikirjoitus