— Suvi Reijonen

Vihreiden puoluekokouksessa perustettiin maaseutuvihreät

Vihreiden puoluekokouksen yhteydessä Kuopiossa 12.6.2011 perustettiin uusi valtakunnallinen järjestö, Maaseutuvihreät ry, jonka tavoitteena on yhdistää vihreästä maaseudusta kiinnostuneita ihmisiä sekä kehittää puolueen maaseutupolitiikkaa. Maaseutuvihreät toimivat hyvinvoivan ja monimuotoisen maaseudun puolesta.

- Modernissa elämässä ihmisen arki jakaantuu sekä kaupunkiin että maaseudulle. Itse asiassa kaupungin ja maaseudun vuorovaikutus on jokaisessa meissä. Olemme monipaikkaisia. Itse asun Höytiäisen Teerisaaressa Pohjois-Karjalassa, mutta teen töitä Helsingissä ja Kööpenhamissa, sanoo Tarja Cronberg, entinen vihreiden puheenjohtaja.

Elävä ja vihreä maaseutu pitää sisällään monipuolisen ja kestävän elinkeinotoiminnan. Perustamiskokouksessa keskusteltiin ajankohtaisimmista tavoitteista, joista mainittiin erityisesti puolueen maatalouspolitiikan linjaaminen. Tässä yhteydessä pidettiin tärkeänä muun muassa maataloustuottajien hyvinvointiin panostamista sekä EU:n yhteisen maatalouspolitiikan ohjelmakauden valmistelua.

Maaseutuvihreät kokoontuvat seuraavan kerran Vihreiden kuntapäivillä Jyväskylässä 20.-21.8.2011.