— Marja Honkonen

Vihreä kirje - syyskuu 2011

Kirpeää syksyä!

Tervetuloa lukemaan syyskuun vihreää kirjettä! Teemoina ovat tällä kertaa muun muassa marraskuussa pidettävä puolueristeily ja Haavisto 2012 -presidentinvaalikampanja. Kirjeen muita aiheita ovat:

Kirjeen tilaukset, peruutukset tai osoitteen muutokset hoituvat tästä osoitteesta. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen verkkomedia@vihreat.fi

Vihreät risteilevät Vantaalla – kaikki laivaan!

Vihreät ympäri Suomen kerääntyvät viikonlopuksi 5.–6. marraskuuta historian toiselle Vihreälle puolueristeilylle. Etenkin uudet jäsenet ovat lämpimästi tervetulleita mukaan keskustelemaan vihreästä aatteesta ja pitämään hauskaa vihreässä seurassa.

Risteilyn päävieraaksi saapuu saksalainen europarlamentaarikko Reinhard Bütikofer, joka valottaa muun muassa Saksan vihreiden menestystarinaa. Elinkeinoelämän valtuuskunnan johtaja Matti Apunen puolestaan väittelee europarlamentaarikko Ska Kellerin kanssa kapitalismista. Muita risteilyn puhujia ovat muun muassa vapaa kirjoittaja Kaarina Hazard ja käsikirjoittaja Elias Koskimies. Kaikkiaan risteilyllä järjestetään yli kymmenen vihreää politiikkaa mielenkiintoisella tavalla haastavaa keskustelua.

Risteily järjestetään perinteiseen tapaan kuivalla maalla, Sokos Hotel Vantaalla. Suomen suurimpaan maalle nostettuun ruotsinlaivaan noustaan lauantaina 5.11. kello 14.30. Takaisin satamaan palataan sunnuntaina aamiaisen jälkeen.

Risteilylle on jo nyt ilmoittanut parisataa vihreää, mutta mukaan mahtuu vielä. Ilmoittautumisaika päättyy 5. lokakuuta eli kuukautta ennen varsinaista risteilyä. Ilmoittautua voit lunastamalla lippusi osoitteesta www.vihreat.fi/kauppa. Lisätietoa risteilystä löydät osoitteesta www.vihreat.fi/puolueristeily ja tapahtuman Facebook-sivulta.

Tule mukaan Haavisto 2012 -kampanjaan

Tammikuussa pidettävät presidentinvaalit sähköistävät Suomen poliittista kenttää jo nyt. Myös vihreiden asettaman ja kansanliikkeen tukeman presidentinvaaliehdokkaan Pekka Haaviston kampanja on käynnistynyt. Mukaan kampanjaan pääset monella tapaa. Juuri nyt keräämme tukijoiden sähköpostiosoitteita ja puhelinnumeroita www.haavisto2012.fi-sivustolla.

Voit myös levittää Haavisto-viestiä sosiaalisessa mediassa, auttaa lahjoituksien keräämisessä tai järjestää kotonasi Haavisto-illanvieton. Lisätietoa siitä, kuinka voit olla mukana kampanjassa, löydät muun muassa osoitteesta www.vihreat.fi/haavisto2012/tulemukaan.