— Marja Honkonen

Vihreä kirje - lokakuu 2011

Tervetuloa lukemaan lokakuun Vihreää kirjettä! Kirjeen pääteemana on tällä kertaa tammikuun presidentinvaalit, joissa maan arvojohtajan ja suunnannäyttäjän paikasta kilvoittelee vihreiden Pekka Haavisto. Kirjeen muita aiheita ovat:

Kirjeen tilaukset, peruutukset tai osoitteen muutokset hoituvat tästä osoitteesta. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen verkkomedia@vihreat.fi.

"Ihmeitä tapahtuu, kun niitä tehdään"

Kisa Mäntyniemeen kiihtyy kohti ensi vuoden tammikuussa käytävää presidentinvaalien ensimmäistä kierrosta. Vihreiden nimittämä ja puoluepoliittisesti sitoutumattoman kansalaisvaltuuskunnan tukema ehdokas, kansanedustaja Pekka Haavisto on hyvissä asemissa: gallupeissa kakkoskierroksen toista paikkaa tavoittelevat ovat vain muutaman prosenttiyksiön päässä toisistaan.

Haavistolla on ainutlaatuinen mahdollisuus päästä ensimmäisenä vihreänä toiselle kierrokselle ja Suomen presidentiksi. Pekan omien sanojen mukaan: "ihmeitä tapahtuu, kun niitä tehdään".

Nyt on aika kääriä hihat Haavisto 2012 -kampanjan puolesta. Kampanjaan on jo voinut ilmoittautua haavisto2012.fi-sivuston kautta, mutta nyt keräämme vielä tarkempia tietoja siitä, millaisin vapaaehtoisvoimin Pekasta tehdään presidentti. Käytä siis viisiminuuttinen vastaamalla kyselyyn, jossa voit ilmoittautua kampanjavapaaehtoiseksi omalla alueellasi. Kyselyssä kerätyt tiedot luovutetaan alueellisille kampanjayhteyshenkilöille, jotka organisoivat kampanjaa ympäri Suomea.

Kyselyn löydät tämän linkin takaa.

Haavisto 2012 -kampanjan ohjelmassa on tällä viikolla virallinen kampanja-avaus perjantaina 28. lokakuuta. Kampanja-avauksessa esitellään muun muassa kampanjan pääteemat ja slogan. Haavistolta on myös ilmestynyt teos ”Anna mun kaikki kestää – Sovinnon kirja”. Kampanjoida voi vaikkapa järjestämällä kirjasta ystävien kesken lukupiirin. Muihin kampanjointivinkkeihin voi tutustua Haavisto 2012 -kampanjan sivuilla ja Vihreiden sivuilla. Pekan kampanjaa voit tukea myös lahjoituksella.

Suomen presidentin tulee olla maailmalla arvostettu vaikuttaja – sillanrakentaja , laajasti verkostoitunut maailmanpolitiikan tuntija ja helposti lähestyttävä ihminen.

Pekka Haavisto edustaa uudenlaista, ennakkoluulotonta ja taitavaa isänmaallisuutta, jonka avulla syntyy kokoaan suurempi Suomi.