— Marja Honkonen

Kirsi Ojansuu: "Suomelle ensimmäinen vihreä presidentti"

Hyvät tärkeät ja läheiset Vihreät,

Presidentinvaalit lähestyvät ja jännitys nousee – samoin Pekan menestys. Olemme ennen kokemattomassa tilanteessa, kun ehdokkaamme on nousemassa toiselle kierrokselle ja sen jälkeen tasavallan presidentiksi! Tämä on se tavoite, joka meillä on – ja se on sydämen ääni.

Ihmeitä tapahtuu kuitenkin vain silloin, kun niitä tehdään. Tuekseen Pekka tarvitsee sinua ja minua.

Meidän korvaamaton tehtävä on toimia kätilöinä, kun Suomeen synnytetään ensimmäistä Vihreää presidenttiä. Tavoitteemme ei vain toteudu pelkästään omilla äänillämme, ja siksi Pekka on nostettu koko kansan ehdokkaaksi, ei vain meidän Vihreiden. Me tunnemme Pekan, mutta on yllättävän paljon ihmisiä, jotka eivät tiedä edes kuka Haaviston Pekka on! Siksi ehdokkaamme ehdottomasti tärkein tehtävä on nyt kiertää paljon ympäri Suomea ja tavata mahdollisimman paljon kasvokkain uusia ihmisiä. Aikaa ei ole paljon, vain enää muutama viikko!

Koska Pekka ei enää ehdi joka paikkaan, kannustan keksimään mukavia, antoisia ja inspiroivia tilaisuuksia, joissa ehdokkaamme arvomaailmaa, aikaansaannoksia ja tavoitteita kerrotaan ihmisille. Tällaisia tapahtumia voisivat olla esim. Pekan uusimmasta kirjasta järjestettävät lukupiirit, tietokilpailut, tilaisuuksia, joihin tulisi kansalaisvaltuuskunnan ihmisiä kertomaan, miksi he kannnattavat Pekkaa. Minäkin voin tulla kertomaan, miksi vuonna 2009 nousi tämä missioni ”Pekasta seuraava presidentti Suomeen”.

Presidenttikampanjaa pääset seuraamaan, kun tilaat itsellesi uutiskirjeen. Itse Pekkaa pääset tapaamaan yleisötilaisuuksissa, joiden aikataulun voit tarkistaa täältä. Ota ystäviäsi ja sukulaisiasi mukaan näihin tilaisuuksiin!

Kannustan ilmoittautumaan oman alueesi yhteyshenkilölle tai Vihreiden kampanjapäällikölle Kirsi Syvärille: kirsi.syvari@vihreat.fi, jos voit ja haluat tehdä vapaaehtoistyötä.

Meillä ei ole isoa organisaatiota ja kampanjabudjettia, mutta meillä on kirkkaasti paras ehdokas vuoden 2012. Kerrotaan se kaikille ja ollaan siitä iloisia, nöyrästi ylpeitä sekä onnellisia!

Lämpimin terveisin,

Kirsi Ojansuu-Kaunisto

Kirjoittaja on vihreä aktiivi ja entinen Vihreiden kansanedustaja, joka on ollut mukana Haavisto 2012 -kampanjassa alusta lähtien.