— Marja Honkonen

Vihreä kirje - tammikuu 2012

Tervetuloa lukemaan tammikuun Vihreää kirjettä. Tämän kirjeen pääteema ovat 17 päivän päästä pidettävät presidentinvaalit.

Kirjeen tilaukset, peruutukset tai osoitteen muutokset hoituvat tästä osoitteesta. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen verkkomedia@vihreat.fi.

Panu Laturi: Tehdään Pekasta ensimmäinen vihreä presidentti!

Alkanut vuosi 2012 aukeaa meille vihreille uutena ja jännittävänä. Ensimmäistä kertaa puolueemme historiassa oma ehdokkaamme – Pekka Haavisto – on nousemassa toiselle kierrokselle. Kisa on tiukka, mutta monien arvioiden mukaan juuri Haavistolla on parhaat mahdollisuudet haastaa itsestään selvänä pidetty voittaja.

Pekkaa kannatetaan yli puoluerajojen, koska hän on ehdokas, jonka takana on helppo seistä. Haavisto on älykäs, kokenut ja taitava poliitikko, jonka näkemykset ulkopolitiikasta ovat karaistuneet kansainvälisillä kentillä. Pekassa on aitoa inhimillisyyttä, välittämistä ja lämpöä, jota Suomi nyt tarvitsee. Nyt on Haaviston aika. Kuten Pekka itse sanoo, ihmeitä tapahtuu, kun niitä tehdään.

Ihmeen tekemiseen tarvitaan kuitenkin jokainen liikenevä käsipari. Kampanjamme on pieni, emmekä voi pärjätä euroissa muille puolueille. Siksi on jälleen aika näyttää, millainen voima vihreistä vapaaehtoisista löytyy. Osallistu oman alueesi talkoisiin, kannusta ja kehu Pekkaa verkkokeskusteluissa ja lue täältä lisää, mitä juuri sinä voit tehdä Pekan kampanjan puolesta. Voit myös tilata vihreästä verkkokaupasta Haavisto 2012 -kasseja ja -pinssejä ja jakaa niitä käytännön vaalityönä ystävillesi.

Vapaaehtoisena toimimisen lisäksi Pekan kampanja tarvitsee rahaa. Puolueen taloudellinen tilanne on eduskuntavaalien jäljiltä heikko, emmekä voi tukea tärkeää työtä niin paljon kuin haluaisimme. Siksi haastan kaikki vihreiden jäsenet tekemään lahjoituksen Pekan kampanjalle.

Pienikin summa auttaa, kun lahjoittajia on iso joukko. Nyt on talkoiden aika! Tee lahjoituksesi osoitteessa www.vihreat.fi/lahjoita. Itsekin aion tukea Pekkaa lahjoituksella.

Tehdään Pekasta yhdessä presidentti!

Panu Laturi

puoluesihteeri