— Marja Honkonen

Vihreä kirje - toukokuu 2012

Tervetuloa lukemaan toukokuun Vihreää kirjettä! Tämän kirjeen aiheina ovat 19.5.-20.5. järjestettävä puolukokous sekä ensi syksyn kunnallisvaaleihin valmistautuminen. Kirjeen muita aiheita ovat:

Vastuu, vapaus ja välittäminen punnitaan Lappeenrannassa

Vihreä puolueväki kokoontuu viikonloppuna Lappeenrantaan puoluekokoukseen. Paikalle odotetaan 400 kokousedustajan lisäksi lukuisia tarkkailijoita, toimittajia ja muita kiinnostuneita.

Kokouksen tärkein päätösasia on tänä vuonna periaateohjelma, joka linjaa puolueen toimintaa seuraavan kahdeksan vuoden ajan. Periaateohjelman nimeksi on muotoutunut ”Vapaus, vastuu ja välittäminen”, ja sitä on pyritty tekemään mahdollisimman avoimesti: ideoita ja kommentteja on kerätty pitkin matkaa puolueen jäsenistöltä, yhdistyksiltä ja lukuisissa kokouksissa.

Tarkemmin uuteen periaateohjelmaan voit tutustua esimerkiksi työryhmän blogissa osoitteessa www.periaateohjelma.fi.

Keskustelu periaateohjelmasta käydään lauantaina 19.5. ja itse ohjelmasta äänestetään sunnuntaina 20.5. Periaateohjelman käsittelyä ja koko puoluekokousta voit seurata suorana verkkolähetyksenä Vihreiden verkkosivujen kautta osoitteessa www.vihreat.fi.

Kokouskuulumisia ja kuvia päivitetään myös Vihreiden Facebook-sivuille, jossa kaikki ovat tervetulleita käymään vilkasta keskustelua. Kattavan tietopaketin puoluekokouksen päätösasioista löydät osoitteesta www.vihreat.fi/puoluekokous.

Lokakuussa tehdään avoimempia kuntia

Kunnallisvaalipäivään 28. lokakuuta on enää alle puoli vuotta aikaa. Vihreä valtuuskunta on hyväksynyt puolueelle vaaliohjelman, jonka kolme pääkohtaa ovat ympäristö, toimivat palvelut ja avoimuus. Valtakunnallisen vaaliohjelman on tarkoitus tukea ja täydentää kuntien omia vaaliohjelmia. ”Avoimempi”-teema tulee näkymään kattavasti myös puolueen vaalimainoksissa ja verkkosivuilla.

Tärkeintä työtä kunnallisvaalien eteen juuri nyt on ehdokashankinta. Jos olet itse kiinnostunut ehdokkuudesta tai tiedät hyvän tyypin Vihreiden ehdokkaaksi, ilmoita asiasta omalle yhdistyksellesi. Voit myös hakea ehdokkaaksi tämän lomakkeen kautta tai vinkata ehdokasta tämän lomakkeen kautta.

Haluatko antaa taitojasi Vihreiden käyttöön?

Etsimme osallistavien menetelmien taitajia, fasilitaattoreita sekä johtamiskouluttajia yhdistysten toiminnan tueksi. Myös taittajista, mainossuunnittelijoista, juontajista ja esiintymiskouluttajista on apua vaalikampanjoinnissa.

Jos voit antaa muutaman tunnin tai illan Vihreän järjestökentän kehittämiseen, ota yhteyttä: http://tinyurl.com/co3w8lz

Iloa kesän odotukseen!

Vihreä kirje on vihreiden jäsenille ja puolueen toiminnasta kiinnostuneille tarkoitettu uutiskirje. Kirjeen tilaukset, peruutukset tai osoitteenmuutokset hoituvat helpoiten osoitteessa vihreat@vihreat.fi.