— Marja Honkonen

Vihreä kirje - lokakuu 2012

Tervetuloa lukemaan lokakuun Vihreää kirjettä. Tämän kirjeen aiheena ovat kunnallisvaalit.

Tutustu kuntavaaliehdokkaisiimme.

Kaikki uurnille!

Kuntavaalit ovat pian huipentumassa vaalipäivään. Yksi etappi saavutettiin tänään, kun ennakkoäänestys alkoi. Oulussa neljä vihreää ehdokasta, Timo Keränen, Mirja Mustapirtti, Eija Annala ja Kari Viholainen, jonottivat läpi yön ennakkoäänestyspaikalle makuupussit lämmikkeinään.

”Kyllä täytyy sanoa, että tuntui hienolta, kun 12 tunnin odotuksen jälkeen pääsimme äänestämään. Nykyisin jonotetaan elokuvalippuja ja kirjoja, niin miksei myös sitten näin tärkeän asian puolesta”, kertoi Timo Keränen.

Yön mittaan jonottajat olivat herättäneet positiivista huomiota. Ennakkoäänestyspaikoille jonotettiin myös Helsingissä.

Viimeisen viikon aikana vihreät ehdokkaat ovat tehneet yhdessä tukiryhmiensä kanssa huikean määrän kampanjatyötä. Aloitimme viikko sitten kampanjatuntihaasteen, jossa laskettiin vaalityön tunteja eri puolilla Suomea. Viikossa ehdokkaat tekivät tukiryhmineen 6389 tuntia kampanjatyötä. Upea suoritus!

Nyt tavoitteena on tehdä 10000 tuntia lisää kampanjatyötä ennakkoäänestyksen päättymiseen mennessä. Kaikki ovat tervetulleita mukaan – ilmoittaudu nyt kampanjavapaaehtoiseksi omaan yhdistykseesi tai tutun ehdokkaan tukiryhmään. Voit esimerkiksi tulla mukaan jakamaan esitteitä tai päivystämään vaalimökille.

Vaalikampanjaa voit tukea suosittelemalla ystävillesi vihreää ehdokasta tai jakamalla vihreiden kirjoituksia Facebookissa ja tykkäämällä ehdokkaiden sivuilta. Tule myös mukaan vihreisiin vaalitapahtumiin, jotka löydät karttapalvelustamme www.vihreasuomi.fi.

Voit myös tukea suosikkiehdokastasi lahjoittamalla rahaa hänen kampanjaansa. Lahjoitus on helpointa tehdä osoitteessa lahjoita.vihreat.fi.

Kunnallisvaaleissa ratkaistaan arjen kannalta tärkeimmät kysymykset – varmistetaan yhdessä, että Vihreiden ääni kuuluu kunnissa myös jatkossa.

Iloa vaalityöhön!

Vihreä kirje on vihreiden jäsenille ja puolueen toiminnasta kiinnostuneille tarkoitettu uutiskirje. Sen voit lukea myös osoitteessa www.vihreat.fi/kirje. Kirjeen tilaukset, peruutukset tai osoitteenmuutokset hoituvat helpoiten osoitteessa vihreat@vihreat.fi.