— Marja Honkonen

Puoluetoimisto ounastelee kiireistä kevättä

Puoluetoimistolla keskitytään keväällä puoluekokoukseen liittyviin järjestelyihin sekä uusien valtuutettujen ja muiden luottamushenkilöiden koulutukseen.

Toukokuun puoluekokouksessa Espoossa valitaan puolueelle uusi johto. Jäsenyhdistykset asettavat luottamustehtäviin ehdokkaita kevään kuluessa. Huhti-toukokuun vaihteessa on tarkoitus järjestää kiertue tilaisuuksia suurimmissa kaupungeissa, joissa puoluesihteeri- ja varapuheenjohtajaehdokkaat ovat jäsenistön tentattavana.

Alkanut valtuustokausi tuo toimintaan mukaan lukuisia uusia kunnanvaltuutettuja ja muita luottamushenkilöitä. Toimistolle voi aina ottaa yhteyttä, jos jokin kuntapoliittinen asia askarruttaa. Valtuutettujen koulutuspäivät järjestetään 2.-3.2. Vantaalla. Jos koulutuspäiville vielä haluaa mukaan, kannattaa ottaa yhteyttä suoraan Vihreän Sivistys- ja Opintokeskuksen Vision koulutussuunnittelija Taru Anttoseen: taru.anttonen@visili.fi

Toimiston henkilöstö vähenee alkuvuodesta kolmella henkilöllä: puoluesihteeri Panu Laturi lopettaa, kampanjapäällikkö Kirsi Syväri jää perhevapaalle ja toimistopäällikkö Tiina Elo jää toimivapaall. Tiina tosin jatkaa kevään ajan päivän viikossa kunta-asioiden neuvonnan parissa. Järjestöpäällikkö Lari Karreisen vanhempainvapaata sijaisena puolestaan aloitti Emma Kolu.

Uusille ja vanhoille kasvoille on tulossa kiireinen ja haastava kevät siitä huolimatta, että tänä vuonna ei vaaleja järjestetä.

Risto Kankaanpää

Hallintopäällikkö, puoluesihteerin sijainen