— Marja Honkonen

Vihreiden III puolueristeily

Tervetuloa mukaan Vihreiden III puolueristeilylle!

2.-3.11. SOKOS HOTEL VANTAA

Luvassa on jälleen yksi tiukka päivä ja yksi hullu yö punnittua puhetta politiikasta ja koko liuta hyvää vihreää seuraa. Älä jätä tätä väliin!

Vihreiden III puolueristeilyn ohjelmassa on tuttuun tapaan luvassa yksi pääkeskustelu ja kolme seminaaripalettia, joissa kustakin voi valita yhden kolmesta puheohjelmasta. Luvassa on siis keskustelua muun muassa puolueloikkareista, kohuista ja kriisiviestinnästä, valtionomistuksesta sekä siitä, miksi Vihreät ovat muka niin ylimielisiä - vai ovatko? Lisäksi luvassa on Pecha Kucha, haitarimusiikkia ja karaokea.

Kaikki Vihreiden jäsenet ja muut toiminnasta kiinnostuneet ovat tervetulleita risteilylle! Tule tapaamaan tuttuja naamoja ja saamaan uusia ystäviä.

Katso kuvia viime kertaiselta puolueristeilyltä!

RISTEILYOHJELMA

LAUANTAI 2.11.

Kello 14.30
CHECK-IN

Risteilyisännät ja -emäntä toivottavat risteilyväen tervetulleiksi haitarimusiikin tahdissa. Luvassa perinteinen risteilykuvaus!

Kello 15–15.45
AVAUS
Tulisuudelma

Vihreiden puheenjohtajan Ville Niinistön tervehdyssanat. Pääpuhujana Heidi Hautala. Toimittaja Markus Leikola haastattelee.

Kello 15.55–16.40

ENSIMMÄISET KESKUSTELUT

MIKSI VIHREÄT OVAT NIIN OMAHYVÄISIÄ?

(Sauri-auditorio)

Keskustelijoina juontaja-toimittaja Tuomas Enbuske, Yle Uutisten politiikan toimituksen päällikkö Pekka Ervasti ja Voima-lehden toimituspäällikkö Susanna Kuparinen. Keskustelun vetää toimittaja Sanna Ukkola (YLE).

EUROOPASTA  MENETETTY  MANNER?

(Komsi-sali - sali 1)

Euroopalla on ollut parempiakin aikoja: työttömyysluvut ovat synkkiä, globaali asema kapenee ja väestö ikääntyy. Ristiriidat syvenevät. Mikä neuvoksi?  Euroopan parlamentin Vihreän ryhmän keskustelussa Kai Mykkänen (EK), Pirkko Karjalainen (Vanhustyön keskusliiton toiminnanjohtaja) ja Kaisa Penny (Euroopan Demarinuorten puheenjohtaja). Keskustelun juontaa europarlamentaarikko Tarja Cronberg.

SEKSI VAPAAKSI!

(Könkkölä-sali - sali 2)

Vihreiden nuorisojärjestö ViNO puhuu taas seksistä. Keskustelemassa Sexpo-säätiön toiminnanjohtaja Tommi Paalanen, Uudenmaan KD-Naisten puheenjohtaja Maria Rajakari (kd.) ja Vihreiden Naisten puheenjohtaja Anna Moring.

Kello 16.50–17.35

TOISET KESKUSTELUT

ONKO RUOHO VIHREÄMPÄÄ AIDAN TOISELLA PUOLELLA?

(Sauri-auditorio)

Miksi poliitikko päättää vaihtaa puoluetta? Keskustelemassa Harriet Lonka (kesk.), Henrik Jaakkola (vas.) ja Hannele Luukkainen (kok.). Keskustelun juontaa Susanna Rahkonen (vihr.).

PITÄÄKÖ VALTION OMISTAA PASKOJA FIRMOJA?

(Komsi-sali - sali 1)

Keskustelemassa Talouselämä-lehden päätoimittaja Reijo Ruokanen ja Solidiumin sijoitusjohtajan paikalta opintovapaalle jäänyt Eeva Ahdekivi. Tilaisuudeen juontaa omistajaohjausministerin erityisavustajana toiminut Lauri Korkeaoja.

RYSSLAND, RYSSLAND, RYSSLAND

(Könkkölä-sali - sali 2)

Heidi Hautala ja Nils Torvalds, haastattelijana Ylen Venäjän-asiantuntija, toimittaja Kerstin Kronvall. Keskustelu käydään ruotsiksi.

Kello 17.45–18.30

KOLMANNET KESKUSTELUT

VIHREÄT KOHUT – MITÄ TEHDÄ, KUN MAITO ON JO MAASSA?
(Sauri-auditorio)

Kriisiviestintä on helppoa – etenkin jos sitä täytyy vain kommentoida, eikä tehdä. Miten poliittinen kriisi pitäisi hoitaa julkisuudessa niin, että siitä selviää kunnialla? Keskustelemassa
Iltalehden toimittaja Tommi Parkkonen, MTV3:n politiikan toimittaja Timo Haapala ja Helsingin Sanomien toimittaja Heli Suominen, Keskustelun juontaa toimittaja Kyösti Hagert.

PECHA KUCHA
(Komsi-sali - sali 1)

20 kuvaa kertoo enemmän kuin 20 000 sanaa! Pecha Kuchassa yhdellä esiintyjällä on 20 kuvaa ja 20 sekuntia aikaa kertoa yhdestä kuvasta. Esitysformaatti on saanut alkunsa Japanista. Esiintymässä toimittaja Heikki Aittokoski, muotisuunnittelija Tiia Vanhatapio, someguru Matti Kari ja kaivosaktiivi Riikka Karppinen. Pecha Kuchan järjestää Vihreä sivistys- ja opintoskeskus ViSiO.

Kello 17–19

EUROVEISUT
Pub Hertas

Armon Vihreät tanssittaa ihan homona.

Kello 19–22

ILLALLINEN JA ILTATILAISUUS
Tulisuudelma

Yleisöä viihdyttää Veijo Midin & Modulien eletroninen musiikkishow. Tanssijalkaa voi verrytellä Jari Haaviston vetämässä huutokatrillissa.

Kello 22

Tulisuudelman ovet avautuvat kaikille. Illan bilebändinä on Gebardi-yhtye, joka soittaa discoklassikoita, suomipoppia ja finnhittejä ja rockia.

SUNNUNTAI 3.11.

Kello 07.30–10.30