— Marja Honkonen

Vihreät SuomiAreenassa 15.7.-19.7.2013

Vihreät osallistuu tänäkin vuonna Porin SuomiAreena-tapahtumaan. Muun muassa europarlamentaarikko Tarja Cronberg osallistuu laajasti keskusteluihin Euroopan union tulevaisuudesta ja ulkosuhteista. Vihreistä poliitikoista mukana ovat myös kansanedustajat Outi Alanko-Kahiluoto ja Pekka Haavisto, puolueen tuore varapuheenjohtaja Anne Bland sekä puoluesihteeri Lasse Miettinen. Vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö puolestaan jalkapalloilee eduskunnan joukkueen riveissä.

Vihreät SuomiAreenassa – aikataulu (muutoksen mahdollisia)

Ma 15.7.

kello 13–13.45 Susikeskustelu, mukana Vihreiden varapuheenjohtaja Anne Bland, Huittisten tori, Huittinen

kello 15–16.15 Energiewende – onko Saksan porvarillinen hallitus vihreän hullu? mukana kansanedustaja Pekka Haavisto. SuomiAreena-piha (Antinkatu 2, Pori)

Ti 16.7.

kello 10.30–11.45 Businesta tai kulttuuria – vaiko molempia: ruukit Suomessa, mukana kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto. Noormakun klubi, Noormarkku.

kello 12.15–13.30 Huippulukio – millä keinoin? mukana Outi Alanko-Kahiluoto, Kaupungintalon piha

kello 14–15.15 Huomisen leipää syödessä – toteutuuko sukupolvien välinen oikeudenmukaisuus? Mukana erityisavustaja Lauri Korkeaoja BePop-kauppakäytävä

Ke 17.7.

kello 11–12 Kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto tavattavissa Satakunnan Vihreiden tiskillä puolueiden teltalla (Yrjönkatu 14, Yrjönkadun ja Liisakadun kulma)

kello 12.15–13.30 Eurostoliitto – alueiden merkitys EU:ssa, mukana europarlamentaarikko Tarja Cronberg, Puuvillan puisto

kello 15.15–15.30 Vihreiden vartti, Vihreiden varapuheenjohtaja Anne Bland, kansalaistorin lava (Katso myös FB-tapahtuma!)

kello 15.45–17 Suomen ulkopolitiikka tänään, mukana Pekka Haavisto, BePop-käytävä

To 18.7.

kello 10.15–10.30 Vihreiden vartti: Vihreiden puoluesihteeri Lasse Miettinen ja satakuntalaisia kaupunginvaltuutettuja, kansalaistorin lava (Katso myös FB-tapahtuma!)

kello 10.30–11.45 Euroopan uusi tahtilaji, mukana Tarja Cronberg, IsoKarhun kauppakeskus

kello 14–16 Palloilun iltapäivä, eduskunnan joukkueen riveissä Vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö

kello 14–15.15 Päättäjät mielikirjojensa parissa, mukana Pekka Haavisto, Kirjurin kesäravintola

kello 15–16.30 Satakunnan Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden kesäpiknik, Kirjurin kesäravintolan lähistöllä (Katso myös FB-tapahtuma!)

Pe 19.7.

kello 10.30–11.45 EU ja Venäjä – euro ja rupla, mukana Tarja Cronberg SuomiAreena-piha

kello 12–13 Europarlamentaarikko Tarja Cronberg tavattavissa Satakunnan Vihreiden tiskillä, puolueiden teltalla (Yrjönkatu 14)

kello 14–16 Yhdenvertaisuuden ja syrjimättömyyden toteutuminen suomalaisessa yhteiskunnassa. Satakunnan Vihreiden naisten järjestämässä keskustelussa mukana Tarja Cronberg, Irina Krohn ja Pasi Alonen. Opiskelijatalo Saikku (Antinkatu 7)

Suosittelemme lämpimästi myös ensimmäistä PoriPride-tapahtumaa perjantaina 19.7. Lisätietoa tapahtumasta löydät verkkosivuilta ja FB-tapahtumasta!

Satakunnan Vihreiden vinkit SuomiAreenaan löytyvät Satakunnan Vihreiden kotisivuilta.

SuomiAreena-tapahtuman koko ohjelma löytyy osoitteesta: http://suomiareena.fi/