— Marja Honkonen

Ikivihreät: Vihreät on myös ikäihmisten puolue

Eläkeikään ehtineet tai sitä lähestyvät vihreät perustivat lauantaina 24.8.2013 Lahdessa Vihreän liiton seniorijärjestön Ikivihreät ry:n. Yhdistystä perustamassa oli osanottajia eri puolilta Suomea, mukana jopa kaksi Koijärvi-aktivistia.

Yhdistys pyrkii toiminnassaan edistämään vihreitä arvoja ja siten turvaamaan tulevien sukupolvien elinolosuhteet ilmaston ja ekosysteemin säilyttämisen kautta. Ikäihmisten asiantuntemus ja elämänkokemus halutaan tuoda puolueen käyttöön yhteiskunnallisen vaikuttamisen tueksi.

Ikivihreiden tarkoituksena on myös ikäihmisten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ja vireyden edistäminen sekä sosiaalisten, terveyteen ja kulttuuriin liittyvien oikeuksien turvaaminen. Yhdistys haluaa virittää aktiivista vuoropuhelua eri ikäryhmien välille.

Ikivihreiden puheenjohtajaksi valittiin Reino Lampinen Helsingistä ja varapuheenjohtajaksi Eeva Suojanen Forssasta. Muut hallituksen jäsenet ovat Sinikka Ala-Paavola, Hyvinkää, Marjatta Donner, Helsinki, Pekka Elonheimo, Raahe, Pirkko Hakkarainen, Helsinki, Tuomo Jantunen, Helsinki, Eira Rosenberg, Humppila, ja Tuula Sykkö, Kemi.

Liity Ikivihreiden jäseneksi tästä linkistä tai soittamalla puoluetoimistolle numeroon 09 5860 4160 (arkipäivisin klo 9-15). Jäsenmaksu on 30 euroa tai 12,50 euroa vähävaraiselta.