— Marja Honkonen

Vihreä kirje - joulukuu 2013

Tervetuloa lukemaan joulukuun Vihreään kirjettä. Tämän kirjeen pääaiheena on Euroopan Vihreiden yhteinen esivaali. Kirjeen muita aiheita ovat lähestyvän joulunajan kuulumiset, haku ilmasto- ja työllisyystyöryhmiin, tuoreet eurovaaliehdokkaat sekä ilmoittautuminen heidän tukiryhmiinsä.

Sinä päätät – äänestä Vihreiden esivaalissa!

Vihreät suuntaavat kohti ensi kevään eurovaaleja yhteisellä eurooppalaisella kampanjalla, jonka ensimmäinen vaihe on jo käynnistynyt. Olemme kutsuneet kaikki 16 vuotta täyttäneet, vihreitä arvoja kannattavat EU-maiden asukkaat valitsemaan yhteiselle kampanjallemme kaksi kärkiehdokasta.

Tulevissa eurovaaleissa eurooppalaiset puolueet nimeävät itselleen kärkiehdokkaat, jotka ovat omien puolueidensa ehdokkaita EU:n johtotehtäviin, esimerkiksi komission puheenjohtajaksi. Vihreät on puolueista ainoa, joka valitsee ehdokkaansa kaikille avoimella, sähköisellä esivaalilla.

Ehdokkaita esivaalissa on neljä. Ehdokkana esivaalissa ovat José Bové Ranskasta, Monica Frassoni Italiasta, Rebecca Harms Saksasta ja Ska Keller, Euroopan Vihreiden nuorten ehdokas Saksasta. Yhteisen eurovaalikampanjan kasvoiksi valitaan kaksi. Ehdokkaista saat lisää tietoa muun muassa EGP:n sivuilta sekä lukuisista tenteistä.

Nyt on aika vaikuttaa! Anna äänesi osoitteessa: greenprimary.eu. Äänestäminen on helppoa: Kirjaudu äänestyssivustolle. Saat käyttäjätunnuksen sähköpostiiisi ja salasanan tekstiviestinä puhelimeesi.

Äänestää voit tiistaihin 28.1.2014 saakka. Tulokset julkistetaan seuraavana päivänä, keskiviikkona 29.1. Siitä alkaa

Lisätietoa esivaalista löydät myös puolueen sivuilta. Lue myös puoluesihteeri Lasse Miettisen blogi aiheesta.

Kun olet äänestänyt esivaalissa, kerro siitä muillekin valokuvan voimin – voit voittaa matkan Berliiniin. Lisätietoa EGP:n valokuvakilpailusta löydät osoitteesta: http://greenprimary.europeangreens.eu/i-am-voting-because

Kilpailu jatkuu 16.12. saakka.

**

Joulun lähetessä puoluetoimisto, yhdistykset ja aktiivit rauhoittuvat keräämään voimia tulevaa vuotta varten. Puoluetoimiston joulunajan aukioloajat löydät täältä.

Haluamme kiittää kaikkia jäseniä vaiherikkaasta, koettelevastakin, mutta hienosta vuodesta. Kiitos luottamustehtävissä tehdystä arvokkaasta työstä. Kiitos lukuisista talkootunneista, joita ilman puolue ei pysyisi pystyssä. Kiitos terävistä kommenteista ja hyvistä huomioista, jotka kannustavat tekemään parempaa politiikkaa. Kiitos yhdessä kuljetusta matkasta.

Toivomme, että olet myös ensi vuonna tekemässä kunnianhimoista vihreää politiikkaa. Yhden hyvän mahdollisuuden siihen tarjoavat ilmasto- ja työllisyystyöryhmät, jotka ensi keväänä alkavat koota ratkaisupaketteja kahteen kahteen aikamme suureen tehtävään. Työryhmiin voit hakea maanantaihin 16.12. saakka. Lisätietoa työryhmistä löydät osoitteesta: www.vihreat.fi/tehtavat.

Iloista joulua ja kirkkaan vihreään uutta vuotta 2014!

Vihreä kirje on vihreiden jäsenille ja puolueen toiminnasta kiinnostuneille tarkoitettu uutiskirje. Kirjeen tilaukset, peruutukset tai osoitteenmuutokset hoituvat helpoiten osoitteessa vihreat@vihreat.fi.