— Marja Honkonen

Vihreä kirje - helmikuu 2014

Tervetuloa lukemaan helmikuun vihreää kirjettä. Tämän kirjeen pääaiheena ovat ajankohtaiset ilmastoasiat.

Kirjeen muita aiheita ovat:

Ilmastolaki etenee

Yksi Vihreiden tärkeä hallitustavoite liikahti tiistaina eteenpäin, kun ympäristöministeriö lähetti lausunnoille esityksen ilmastolaista. Laissa tavoitellaan muun muassa 80 prosentin päästövähennyksiä vuoteen 2050 mennessä.

- Ilmastolain tavoitteena on lisätä ilmastopolitiikan ennustettavuutta. Sitä tarvitsee paitsi ilmastonsuojelu myös talous. Jo nyt Suomessa 50 000 ihmistä työllistävä Cleantech-ala on nopeasti kasvava osa suomalaista teollisuutta, joka hyötyy ilmastolaista, Vihreiden puheenjohtaja, ympäristöministeri Ville Niinistö kommentoi lakiesitystä tuoreeltaan.

Lisää ilmastolaista voit lukea Ville blogista.

Ilmastoasiat näkyvät puolueen agendalla vahvasti läpi kevään. Vihreä eduskuntaryhmä julkaisee vielä tämän viikon lopussa ilmastopolitiikan korjaussarjan. Helmi-maaliskuun vaihteessa Poriin kokoontuvan vihreän valtuuskunnan taas on tarkoitus hyväksyä Vihreiden ratkaisupaketti ilmastokriisin pysäyttämiseksi ja päästöttömän yhteiskunnan rakentamiseksi.

Ei ihme, että ilmastonsuojelu on myös yksi tämän kevään eurovaalikampanjan keskeisistä teemoista. Sitä ja muita Euroopalle elintärkeitä asioita voit ajaa lähtemällä mukaan ehdokkaidemme tukiryhmiin.

Vihreiden euroehdokkaita on tähän mennessä nimetty 18. Toukon, Outin, Harrin, Annen, Tarjan, Satun, Hanna, Saaran, Jyrkin, Sirpan, Otson, Tuulin, Marian, Annin, Johanna, Oraksen, Anteron ja Ozanin kampanjat tarvitsevat monenlaisia tekijöitä. Voit olla mukana myös useamman ehdokkaan tukiryhmässä. Ilmoittaudu mukaan tänään verkkolomakkeen kautta.

Jos et ehdi mukaan tukiryhmään, käy tykkäämässä ehdokkaidemme Facebook-sivusta, jaa heidän viestejään Twitterissä tai lahjoita lantti kampanjaan. Pienelläkin panoksella on suuri merkitys.

Helmeilevää helmikuuta!