— Marja Honkonen

Vihreä kirje - maaliskuu 2014

Hyvä vihreä,

Tervetuloa lukemaan maaliskuun Vihreää kirjettä. Tämän kirjeen pääaiheena on poliittinen ohjelma, jonka ensimmäinen luonnos on jäsenten kommentoitavana pe 21.3. saakka. Kirjeen muita aiheita ovat:

Nyt on jäsenistön vuoro

Vihreät hyväksyy kesäkuun puoluekokouksessa uuden poliittisen ohjelman. Ohjelma on tärkeä, sillä siinä linjataan tavoitteita muun muassa tulevia eduskuntavaaleja varten. Nyt on jäsenistön vuoro vaikuttaa: kaikki pääsevät lukemaan ja kommentoimaan ohjelmaa osoitteessa www.vihreat.fi/ohjelmapalaute.

Ohjelman muotoa on uudistettu perinteisistä ohjelmista kohti niin kutsuttua tavoiteohjelmaa. Ohjelma on rakennettu niin, että poliittiset tavoitteemme, keinot niiden toteuttamiseksi sekä tavoitteita tukevat perustelut on erotettu rakenteellisesti toisistaan. Työryhmä toivoo kommentteja kaikilla tasoilla isoimmista visiosta vähäisempien keinojen viilaamiseen.

Ohjelmaluonnos on kommenttikierroksella vielä viikon ajan, jotta aivan kaikki halukkaat ehtivät sitä kommentoida. Kaikki kommentit tulee jättää osoitteessa www.vihreat.fi/ohjelmapalaute.

On tärkeää, että poliittinen ohjelma on jäsenistön näköinen - muista siis osallistua kommentoimalla luonnosta 21.3. mennessä!

Ensimmäisen kommenttikierroksen jälkeen ohjelma tulee myöhemmin keväällä vielä toiselle kommenttikierrokselle. Silloin järjestöiltä pyydetään virallisempi lausunto ohjelmasta.

Mielenkiintoista maaliskuuta!

Vihreä kirje on vihreiden jäsenille ja puolueen toiminnasta kiinnostuneille tarkoitettu uutiskirje. Kirjeen tilaukset, peruutukset tai osoitteenmuutokset hoituvat helpoiten osoitteessa vihreat@vihreat.fi.