— Ville-Veikko Mastomäki

Vihreiden viestintätiimi uudistuu

Vihreille on nimitetty kaksi viestintäsuunnittelijaa – Anita Nousiainen ja Ville-Veikko Mastomäki. Uusien suunnittelijoiden osaamisessa yhdistyvät laaja-alainen viestinnän ja politiikan asiantuntemus.

Anita Nousiainen (FM) on työskennellyt konsulttina viestintätoimisto Milttonilla vuodesta 2010 muun muassa kokonaisvaltaisen viestintäsuunnittelun, projektinhallinnan, mediaviestinnän ja PR-kampanjoiden parissa. Tätä ennen hän on tehnyt freelance-toimittajan töitä ja Itä-Euroopan tutkimusta.

Ville-Veikko Mastomäki (ympäristösuunnittelija, AMK) on työskennellyt Vihreiden puheenjohtajan Ville Niinistön eduskunta-avustajana vuodesta 2011 ja toiminut siinä roolissa osana puolueen viestintätiimiä. Hän on perehtynyt erityisesti sosiaalisen median hyödyntämiseen poliittisessa viestinnässä.

Viestintäsuunnittelijat vastaavat Vihreiden ulkoisesta ja sisäisestä viestinnästä. Uudet suunnittelijat tulevat keskittymään työssään erityisesti Vihreiden viestintästrategian kehittämiseen sekä monikanavaiseen viestintään, jotta puolueen viesti tavoittaisi mahdollisimman laajasti ja monipuolisesti suomalaiset. Anita Nousiaisen työ tulee painottumaan mediatyöhön, Ville-Veikko Mastomäen sosiaaliseen mediaan.

Molemmat uudet viestintäsuunnittelijat aloittavat Vihreiden puoluetoimistolla huhti-toukokuun 2014 aikana. Samalla Vihreiden pitkäaikaiset viestintäsuunnittelijat siirtyvät uusien haasteiden pariin: Mari Kamaja Miltton Networksin ja Marja Honkonen Journalisti-lehden palvelukseen.

Yhteystiedot medialle:

Ville-Veikko Mastomäki, 040 7641 684, ville-veikko.mastomaki@vihreat.fi (25.4. alk.)

Anita Nousiainen, 040 7668 295, anita.nousiainen@vihreat.fi (19.5. alk.)