— Emmi Riikonen

Vihreiden kampanja-avaus: työ, ympäristö, köyhyyden torjuminen ja koulutus – nyt jos koskaan

Vihreät avasivat tänään vaalikampanjansa näyttävästi Helsingin keskustassa Narinkkatorilla. Paikalla oli runsaasti ehdokkaita eri vaalipiireistä sekä aiheesta kiinnostuneita kävijöitä.

- Aloitamme tänään bussikiertueen kaikkiin vaalipiireihin. Vierailemme 39:n päivän aikana yli 80:lla paikkakunnalla ja järjestämme 100 tapahtumaa. Mukana on kansanedustajiamme sekä ehdokkaita: haluamme kuulla mahdollisimman laajasti suomalaisten ajatuksia maamme tulevaisuudesta, Niinistö sanoo.

Niinistö uskoo, että nämä vaalit ovat Vihreille käänteentekevät. Siitä kertoo myös kampanjaslogan ”Nyt jos koskaan”.
- Kiersin itse viime viikonloppuna neljässä piirissä – Hämeessä, Savo-Karjalassa, Kaakkois-Suomessa ja Keski-Suomessa –  kolmessa päivässä. Näissä kaikissa piireissä meillä on hyvä mahdollisuus voittaa ainakin yksi kansanedustajan paikka. On ilo nähdä, kuinka paljon tämä luo paikallisille uskoa tehdä vaalityötä, Vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö kuvailee.

Niinistö kehuu käymiään mielenkiintoisia keskusteluja.
- Minulta on toivottu erityisesti ratkaisuja siihen, kuinka tulevaisuudessa työtä riittää kaikille ja samalla toivottu ratkaisuja kotimaisen uusiutuvan energian hyödyntämiseen. Tähän me Vihreät haluamme tuoda vastauksia tämänpäiväisessä talousavauksessamme, Niinistö sanoo.

Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtaja Outi Alanko-Kahiluoto puhui tilaisuudessa Vihreiden vaaliteemoista.
- Me haluamme luoda uutta työtä, jolla Suomi menestyy ja joka tuo turvaa ihmisille työelämän murroksessa. Pitämällä huolta ympäristöstämme luomme kestävää tulevaisuutta. Haluamme kuroa kiinni kuilua, joka on muodostumassa rikkaiden ja köyhien välille. Tasa-arvoinen koulutus takaa jokaiselle nuorelle mahdollisen menestyä, Alanko-Kahiluoto toteaa.

- On hyvä muistaa, ettei kukaan meistä ole immuuni sairastumiselle, työttömyydelle tai syrjäytymiselle. Haluamme uudistaa sosiaaliturvan perustuloksi, jotta ihmiset pääsevät työhön. Näemme sen myös köyhyydestä nostavana mahdollisuutena, Alanko-Kahiluoto päättää.

Kuvia kampanja-avauksesta pääsee lataamaan seuraavasta linkistä:

Lisätiedot:
Anita Nousiainen