— Emmi Riikonen

Vihreät perustivat oman sateenkaariyhdistyksen

Vihreän puolueen sateenkaarityö sai viimein virallisen muodon, kun puolueen sisälle perustettiin uusi valtakunnallinen yhdistys Sateenkaarivihreät. Yhdistyksen tarkoitus on toimia aktiivisena osana puolueorganisaatiota ja vaikuttaa valtakunnalliseen keskusteluun nostaen esille sukupuolen ja seksuaalisuuden monimuotoisuutta.

“Vihreät ovat jo pitkään tehneet voimallisesti työtä tasa-arvon, suvaitsevaisuuden ja yhdenvertaisuuden eteen. On hienoa, että tätä työtä tehdään entistä monipuolisemmin uuden valtakunnallisen yhdistyksen kautta” iloitsee yhdistyksen tuore puheenjohtaja Hanna Kalanne ja jatkaa: “On tärkeää muistaa, että sukupuolen ja seksuaalisuuden kokemus on jokaiselle omanlaisensa. Emme ole vain vähemmistöjen eturyhmä vaan haluamme, että jokainen yhteiskunnassamme tulee hyväksytyksi sellaisena kuin on.”

Erityisesti nykyinen poliittinen ilmapiiri huolestuttaa Vihreitä aktiiveja. “On tärkeää, että varmistamme tasa-arvoisen avioliittolain toteutumisen aikataulussaan ja edistämme mm. translain uudistamista,” toteaa kansanedustaja Jani Toivola, joka on vahvasti edistänyt erityisesti sateenkaarinuorten asemaa. Uuteen yhdistykseen ovat tervetulleita kaikki, jotka haluavat olla mukana edistämässä vihreää sateenkaarityötä.

Lisätietoja:

Hanna Kalanne