— Emmi Riikonen

Vihreät vahvistaa viestintätiimiään: Erkki Perälä vihreiden viestintäsuunnittelijaksi

Vihreiden puoluehallitus on valinnut puolueen uudeksi viestintäsuunnittelijaksi VTK Erkki Perälän 21.9. alkaen.

Perälän valinnan myötä vihreiden viestintätiimi kasvaa kahdesta kolmeen viestintäsuunnittelijaan. Viestinnän vahvistaminen on yksi puoluehallituksen päättämistä painopisteistä puolueen kehittämisessä.

- Haluamme tarjota selkeän, rakentavan, vihreän vaihtoehdon Suomen uudistamiseksi kohti parempaa. Suomalaiset kaipaavat inhimillistä, oikeudenmukaista ja kestävää vaihtoehtoa hallituksen raa'alle ja kylmälle linjalle. Erkki Perälä tuo erinomaisen vahvistuksen tähän vihreiden viestinnän tärkeimpään tehtävään, puoluesihteeri Lasse Miettinen luonnehtii.

Perälä, 33, on helsinkiläinen vihreiden kaupunginvaltuutettu ja kiinteistölautakunnan jäsen. Hän on toiminut aiemmin muun muassa ympäristöministerin ja vihreän ministeriryhmän viestinnästä vastanneena erityisavustajana, vihreiden puoluevaltuuskunnan varapuheenjohtajana sekä vihreiden nuorten ja opiskelijoiden puheenjohtajana.

Viestintäsuunnittelijoiden tehtäviin kuuluvat vihreiden ulkoinen ja sisäinen viestintä sekä viestinnän strateginen kehittäminen. Perälän toimenkuva painottuu poliittisten sisältöjen ja viestinnän rajapintaan.

Vihreiden viestintätiimissä jatkavat viestintäsuunnittelijat Anita Nousiainen ja Ville-Veikko Mastomäki (vanhempainvapaalla) sekä viestintäassistentti Emmi Riikonen (määräaikainen).

Lisätietoja:

Erkki Perälä, p. 050 572 1930