— Emmi Riikonen

Vihreät vahvistaa viestintätiimiään: Henna Hakkarainen vihreiden viestintäpäälliköksi

Vihreiden puoluehallitus on valinnut puolueen uudeksi viestintäpäälliköksi YTM Henna Hakkaraisen 7.1.2016 alkaen.

Hakkarainen, 34, on toiminut mm. Kulttuuri-, mielipide- ja tiedelehtien liitto Kultti ry:n toiminnanjohtajana, Kepa ry:n tiedottajana, oikeusministerin erityisavustajana sekä vihreiden europarlamentaarikoiden kotimaan-avustajana. Hänellä on takanaan lähes kymmenen vuoden kokemus viestinnän ja politiikan tehtävistä.

Hakkaraisen valinnan myötä vihreiden viestintätiimi kasvaa kolmesta neljään työntekijään. Viestinnän vahvistaminen on yksi puoluehallituksen päättämistä painopisteistä puolueen kehittämisessä.

- Vihreiden tehtävä on tarjota inhimillinen, tasa-arvoinen ja kestävä vaihtoehto Suomen uudistamiseksi. Toisin kuin hallitus väittää, vaihtoehtoja on. Se on tehtävä näkyväksi joka päivä. Suomalaiset ansaitsevat sen. Olen iloinen siitä, että saamme Henna Hakkaraisen vahvan viestintöosaamisen, mediakentän tuntemuksen ja strategisen kokemuksen tueksemme tässä työssä, puoluesihteeri Lasse Miettinen toteaa.

- Poliittinen viestintä muuttuu vauhdilla ja käsitys siitä kaavoihinsa kangistuneena pönötyksenä joutaa romukoppaan. Sosiaalinen media on tuonut poliitikot lähelle äänestäjiä ja luonut uusia paikkoja poliittiselle keskustelulle. Olen todella innoissani päästessäni luotsaamaan osaavaa viestintätiimiä puolueessa, jossa tämä muutos on ymmärretty, sanoo Henna Hakkarainen.

Viestintätiimin tehtäviin kuuluvat vihreiden ulkoinen ja sisäinen viestintä sekä viestinnän strateginen kehittäminen. Viestintäpäällikkö vetää viestintätiimiä ja toimii tiimin osana päivittäisen ajankohtaisviestinnän toimeenpanossa.

Vihreiden viestintätiimissä jatkavat viestintäsuunnittelijat Anita Nousiainen, Erkki Perälä ja Ville-Veikko Mastomäki (vanhempainvapaalla) sekä viestintäassistentti Emmi Riikonen (määräaikainen).

Lisätietoja:

Henna Hakkarainen: puh. 040 594 1379, henna.hakkarainen@vihreat.fi, twitter @HennHakk
Lasse Miettinen, puoluesihteeri: puh. 040 507 6100