Löydä ehdokkaasi

Vihreillä on näissä vaaleissa enemmän ehdokkaita kuin koskaan ympäri Suomen. Löydä oma ehdokkaasi!

Vihreät julkisti vaalikampanjan kärkiteemat, sloganin ja kampanjailmeen

Yhdessä rakennamme paremman huomisen

Vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö esitteli Vihreiden kärkiteemat, sloganin ja kampanjailmeen Vantaalla lauantaina 28.1.2017 pidetyssä Puheenjohtajapäivässä.

Vihreiden kärkiteemat kuntavaaleissa ovat koulutus, ympäristö, köyhyyden torjuminen ja työllisyys.

- Viestimme kuntavaaleissa on, että kunnissa voimme torjua Sipilän hallituksen tekemät kovat arvovalinnat. Se on leikannut juuri niistä asioista, joita pitäisi vaalia. Se on leikannut eniten koulutuksesta ja nuortemme tulevaisuudesta, Ville Niinistö sanoo.

- Vihreät haluaa palauttaa kaikkien lasten oikeuden varhaiskasvatukseen ja ottaa askeleita kohti maksutonta varhaiskasvatusta. Me torjumme myös hallituksen ajamat ammatillisen koulutuksen suurleikkaukset, jotka ajavat toisen asteen koulutuspaikat yhä kauemmas nuorista, Niinistö jatkaa.

Niinistön mukaan kuntavaalit ovat Vihreille historiallinen tilaisuus.

- Lähdemme tavoittelemaan 14 prosentin kannatusta ja valtuutettujen lisäämistä puolella noin viiteensataan valtuutettuun. Kuten gallupit ovat osoittaneet, todella moni suomalainen, useampi kuin koskaan, on laittanut nyt toivonsa meihin. Haluamme olla sen luottamuksen arvoisia, Niinistö sanoo.

Vihreiden slogan kuntavaaleissa 2017 on “Päätös on sinun”.

- Meidän ydinviestimme suomalaisille on, että heillä on valta kääntää tämän maan suunta. Demokratiassa valta kuuluu jokaiselle äänestäjälle. Vihreät tarjoaa vaihtoehdon, jolla teemme kouluistamme maailman parhaita ja suojelemme yhteisen ympäristömme. Viestimme jokaiselle suomalaiselle on: päätös on sinun, Niinistö sanoo.

Vihreiden puoluesihteerin Lasse Miettisen mukaan kannatusmittauksissa nähty Vihreiden suosion kasvu näkyy myös kentällä.

- Sama liike, joka näkyy Vihreiden kannatuksen nousussa, on käsinkosketeltava myös vaalikentillä. Tavoittelemme suurempaa ehdokasmäärää kuin koskaan aiemmin ja ehdokashankinta on aikataulussa. Se osoittaa, että koskaan ei ole ollut näin hyvää aikaa lähteä Vihreiden ehdokkaaksi, Miettinen sanoo.

Vihreiden kampanjapäällikö Kirsi Syväri avasi tilaisuudessa kampanjasuunnitelmia ja kampanjan visuaalista ilmettä.

- Vihreät on koko maan puolue. Lähdemme viemään viestiä vihreästä vaihtoehdosta ympäri Suomen bussikiertueella kärkipoliitikkojemme ja paikallisten ehdokkaiden voimin. Bussikiertue ja kampanjan visuaalinen ilme kuvastavat samaa teemaa. Me haluamme rakentaa yhdessä paremmat kunnat suomalaisille, Syväri sanoo.

Vihreiden kuntavaaliohjelma >
Pressikuvat ja julisteet >
Ville Niinistön puhe puheenjohtajapäivässä >

Lisätietoja kampanjasta