Vihreiden jäsenäänestykseen kuusi puheenjohtajaehdokasta

Jäsenäänestys vihreiden puheenjohtajasta

Vihreiden puheenjohtajaksi on ehdolla kuusi ihmistä. Puolueen vaalilautakunta vahvisti ehdokkaat jäsenäänestykseen.

Vihreiden puheenjohtajuutta tavoittelevat Touko Aalto, Mika Flöjt, Emma Kari, Krista Mikkonen, Maria Ohisalo ja Olli-Poika Parviainen. Vihreiden vaalilautakunta vahvisti ehdokkaat kokouksessaan tänään.

Lisätietoja ehdokkaista täällä.

Puheenjohtajaehdokkaaksi asettamisen määräaika oli 7. toukokuuta. Jokaisella puolueen piirijärjestöllä ja valtakunnallisella liittojärjestöllä oli oikeus asettaa ehdokkaita jäsenäänestykseen. Ehdokkaan voi myös asettaa vähintään kaksi puolueen jäsenyhdistystä, joiden jäsenenä on yhteensä vähintään 50 äänioikeutettua jäsentä.

Vihreiden puheenjohtaja valitaan jäsenäänestyksen pohjalta. Jäsenäänestys toteutetaan kirjeäänestyksenä. Sen tulos lasketaan ja julkistetaan puoluekokouksessa Tampereella 17. kesäkuuta. Äänioikeutettuja jäseniä on yli 8 000.

Lisätietoja vaalitavasta ja äänestyksestä täällä

Puheenjohtajaehdokkaille järjestetään 13.5. alkaen laaja Vihreä Suomi -puheenjohtajakiertue, joka vie puheenjohtajaehdokkaat keskustelemaan jäsenistön ja suuren yleisön kanssa ympäri Suomen.

Lisätietoja kiertueesta täällä.

Lasse Miettinen,