Olli-Poika Parviainen johtamaan Vihreiden poliittisen ohjelman uudistamista

22.06.2017

Vihreiden puoluehallitus valitsi Olli-Poika Parviaisen johtamaan puolueen uuden poliittisen ohjelman valmistelua. Vihreiden poliittinen ohjelma hyväksytään vuoden 2018 puoluekokouksessa.

– Viime kuntavaaleissa saimme merkittävän voiton ja gallupeissa kannatuksemme on vakiintunut neljän suuren puolueen joukkoon. Poliittisen ohjelman avulla tarkoituksemme on osoittaa vihreän politiikan toimivuus ja tarjota käytännön ratkaisuja ihmisten arkeen niin kunnissa kuin valtakunnallisestikin, Parviainen sanoo.

Poliittinen ohjelma on puolueen yleispoliittinen, konkreettisia tavoitteita esittelevä ohjelma seuraavalle eduskuntavaalikaudelle.

– Se kertoo, mitä me teemme, kun meillä on poliittista valtaa. Se ei ole kokoelma valmiita kompromisseja, vaan sen on oltava puolueensa näköinen – radikaali, edelläkävijä, uutta avaava. Siinä, missä periaateohjelma kertoo keitä me olemme, poliittinen ohjelma kertoo mitä me teemme, Parviainen sanoo.

Tamperelainen Olli-Poika Parviainen on vihreiden ensimmäisen kauden kansanedustaja ja eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja.