Vihreät hakee poliiittista suunnittelijaa

Kuvituskuva työpaikkailmoitukseen

Haemme puoluetoimistollemme Helsingin Punavuoreen poliittisen suunnittelijan tehtävään politiikan sisältöosaajaa, joka hallitsee myös kansainvälisen yhteistyön. Poliittinen suunnittelija työskentelee osana puoluetoimiston työyhteisöä ja toimii puolueen kansainvälisenä yhteyshenkilönä. Tärkeitä yhteistyötahoja ovat myös Vihreiden eduskuntaryhmä ja ministeriryhmä.

Poliittisen suunnittelijan tehtävän painopisteitä ovat:

• poliittinen sisältövalmistelu puolueen linjauksiin ja ohjelmiin
  • poliittisten avausten ja viestintäsisältöjen valmistelu yhteistyössä vihreiden poliitikkojen, puolueen työryhmien ja viestinnän kanssa
  • Vihreiden kansainvälisten asioiden yhteyshenkilönä toimiminen: erityisesti yhteydenpito Euroopan Vihreisiin, europarlamentin vihreään ryhmään ja vihreisiin sisarpuolueisiin
  • keskustelutilaisuuksien, seminaarien, vierailujen ja kokousten järjestäminen
  • mahdollisesti seurantavastuu tietystä politiikan sektorista

Edellytämme hakijalta:

• hyvää vihreän politiikan tuntemusta ja poliittisten sisältöjen hallintaa
  • itsenäistä tiedonhankintakykyä ja kykyä pureutua politiikkatoimien yksityiskohtiin
  • kykyä kirjoittaa poliittisista teemoista selkeästi ja kiinnostusta herättävällä tavalla
  • erinomaista englannin kielen taitoa
  • kokemusta kansainvälisestä yhteistyöstä
  • mahdollisuutta osallistua silloin tällöin kansainvälisiin työmatkoihin
  • hyviä vuorovaikutustaitoja, neuvottelutaitoja ja positiivista otetta työhön
  • vihreää arvomaailmaa

Arvostamme lisäksi:

• soveltuvaa korkeakoulututkintoa
  • Euroopassa käytettyjen kielten taitoa
  • tutkimusmenetelmien tuntemusta ja hallintaa
  • mahdollisuutta työskennellä joskus myös iltaisin ja viikonloppuisin
  • kokemusta politiikasta ja järjestötyöstä
  • ymmärrystä politiikan julkisuudesta

Tarjoamme sisällöltään monipuolisen ja vaihtelevan tehtäväkentän sekä mahdollisuuden vaikuttaa suomalaisen yhteiskunnallisen keskustelun suuntaan ja poliittisiin ratkaisuihin vihreämmän maailman rakentamiseksi. Tehtävä tarjoaa näköalapaikan poliittiseen päätöksentekoon ja kansainväliseen politiikkaan. Työkaverit ovat vertaansa vailla ja työyhteisö hauska, hyväntuulinen ja innostava.

Työsuhde on vakituinen ja alkaa syyskuun aikana tai sopimuksen mukaan. Toimita hakemuksesi palkkatoiveineen viimeistään perjantaina 30. elokuuta klo 16 mennessä osoitteeseen hakemus@vihreat.fi. Otsikoi viestisi “Hakemus poliittiseksi suunnittelijaksi”. Haastattelut järjestetään 3.–5. syyskuuta.

Lisätietoja puhelimitse puoluesihteeri Veli Liikaselta (041 549 3338). Soittoajat: 23.8. klo 16.30–18.30, 26.8. klo 12.00–13.00, 27.8. klo 9.00–10.00, 29.8. klo 16.30–17.30