Vihreä eduskuntaryhmä hakee täydennystä ryhmäkansliaansa

Kuva Vihreästä eduskuntaryhmästä ja puoluejohdosta Aulangon luonnonsuojelualueella

Vihreän eduskuntaryhmän ryhmäkansliassa on avoinna kolme paikkaa, joista yksi on vakituinen ja kaksi määräaikaista.

Avoimet tehtävät ovat seuraavat:

POLIITTINEN SIHTEERI
toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen. Tehtäväkenttänä ensisijassa Eurooppa-politiikka, Suuren valiokunnan sekä ulko- ja turvallisuuspolitiikkaan liittyvän valiokuntatyön tukeminen, yhteistyö Europarlamenttiryhmän ja muiden Euroopan tason Vihreiden kanssa sekä ryhmän kv-asiat.

POLIITTINEN SIHTEERI
määräaikaiseen työsuhteeseen pääministeri Antti Rinteen hallituskauden ajaksi. Tehtäväkenttänä ensisijaisesti koulutus-, tutkimus-, tiede- ja kulttuuripolitiikka.

LAINSÄÄDÄNTÖSIHTEERI
vanhempainvapaasijaisuuteen 31.3.2020 saakka. Tehtäväkenttänä ryhmän oikeudellinen avustaminen, perus- ja ihmisoikeudet sekä maahanmuutto- ja pakolaispolitiikka.

Tehtävät pyritään täyttämään mahdollisimman nopeasti.

Tarjoamme haastavien ja monipuolisten työtehtävien ohella innostavan työympäristön sekä näköalapaikan suomalaiseen päätöksentekoon, lounasedun, puhelinedun ja työsuhdematkalipun HSL-alueella.

Hakijalta edellytetään vankkaa poliittisen järjestelmän ja politiikan, erityisesti Vihreän politiikan tuntemusta, hyvää paineensietokykyä, sosiaalisen median taitoja, hyvää kirjallista ilmaisua sekä englannin ja ruotsin kielen taitoa.

Hakemukset palkkatoivomuksineen 8.9.2019 mennessä tiina.kivinen@eduskunta.fi

Lisätietoja:
palkkaus ja työehdot: pääsihteeri Tiina Kivinen, vain s-postitse tiina.kivinen@eduskunta.fi
toimenkuva ja tehtävät: poliittinen sihteeri Saila Lindroos,
puh 050 470 0704 tiistaina 3.9. klo 9–10 ja perjantaina 6.9. klo 10–11.

Vihreät on yli 7 000 jäsenen poliittinen liike ja 20 kansanedustajan hallituspuolue. Teemme työtä sen hyväksi, että tuleville sukupolville jää elinkelpoinen maapallo. Taistelemme tasa-arvoisen, turvallisen ja oikeudenmukaisen tulevaisuuden puolesta. Annamme äänen niille, joiden ääni ei muuten kuulu: luonnolle, tuleville sukupolville, heikommassa asemassa oleville.