Terhi Räsänen ja Touko Aalto Vihreiden eurovaaliehdokkaiksi

Vihreiden puoluehallitus on nimennyt nilsiäläisen Terhi Räsäsen sekä jyväskyläläisen Touko Aallon ehdokkaiksi Euroopan parlamenttiin.

Nilsiäläinen kaupunginvaltuutettu Terhi Räsänen on 32-vuotias kasvatustieteiden maisteri, terveystieteiden kandidaatti ja viittomakielen tulkki. Räsäsen vaaliteemoja ovat muun muassa innovatiivisuuden, yrittäjyyden ja työllisyyden kehittäminen, kasvatus- ja koulutustoimintaan investoiminen, terveyden edistäminen sekä ihmisten ja eläinten oikeudet.

Jyväskyläläinen kaupunginvaltuutettu Touko Aalto lähtee vaaleihin Vihreän Keski-Suomen sekä Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liiton yhteisenä ehdokkaana. Aalto on 24-vuotias yhteiskuntatieteiden kandidaatti, joka mainitsee vaaliteemoikseen muun muassa tasa-arvon, suvaitsevaisuuden, heikoimpien oikeuksien sekä rauhan puolustamisen Euroopassa.

Räsäsen ja Aallon nimeämisen myötä Vihreillä on kymmenen julkistettua eurovaaliehdokasta. Vihreät nimeää täyden kahdenkymmenen ehdokkaan listan kevään kuluessa. Eurovaaleissa Vihreät tavoittelee vuoden 1999 vaalituloksen uusimista - kahta parlamentaarikon paikkaa.

Muut tähän mennessä nimetyt Vihreiden ehdokkaat ovat Satu Hassi, Heidi Hautala, Hanna Holopainen, Emma Kari, Jyrki Kasvi, Latekoe Lawson Hellu, Mari Puoskari ja Johanna Sumuvuori.