Meitä on jo yli 4000!

Vihreiden jäsenmäärä on juuri ylittänyt neljän tuhannen rajapyykin - meitä on nyt enemmän kuin koskaan! Jäsenmäärämme on kasvanut kaikilla tavoilla mitattuna kovaa vauhtia: viidessä vuodessa Vihreisiin on liittynyt 2000 uutta jäsentä.

Jäsenmäärän kasvu kertoo paitsi vihreiden arvojen lisääntymisestä yhteiskunnassa ja onnistumisista poliittisessa toiminnassa, myös kovasta työstä, jota Vihreiden kenttäväki on tehnyt. Neljäntuhannen jäsenen rajapyykin ohittamisesta kuuluu kiitos vihreille aktiiveille - ja tietenkin jokaiselle jäsenellemme!

Työ vihreiden arvojen edistämiseksi Suomessa, Euroopassa ja koko maailmassa jatkuu. Jotta vihreät tavoitteet toteutuisivat, jotta maapallosta tulisi vähän vihreämpi paikka, joukkoon tarvitaan uusia, rohkeita ihmisiä. Mukaan mahtuu - jos kannatat Vihreitä, liity Vihreisiin!

Vihreiden tavoitteena on 15 000 jäsenen rajapyykin ohitus vuonna 2015. Tavoite on haastava, mutta ei saavuttamaton: jäsenmäärä on kasvanut viime vuosina keskimäärin 17 prosentin vuosivauhtia. Vauhtia tarvitsee kiristää, mutta ei mahdottomasti, jotta kova tavoite täyttyy.

Vihreiden jäsenistä yli puolet ovat alle 40-vuotiaita. Naisia jäsenistä on noin 59 %, miehiä 41 %.

Tietoja Vihreiden jäsenistä

Jäsenmäärä syyskuussa 2009: 4000

Jäsenmäärä joulukuussa 2008: 3764 (+22 % edellisestä vuodenvaihteesta)

Jäsenmäärä joulukuussa 2007: 3092 (+14 %)

Jäsenmäärä joulukuussa 2006: 2713 (+12 %)

Jäsenmäärä joulukuussa 2005: 2429 (+9 %)

Jäsenmäärä joulukuussa 2004: 2232 (+29 %)

Jäsenmäärä joulukuussa 2003: 1728

Jäsenten keski-ikä: 40,1 vuotta. Mediaani: 38 vuotta.

Suurin ikäryhmä 30–39-vuotiaat (28,1 % jäsenistä), toiseksi suurin 20–29-vuotiaat (22,7 %).

Naisia 59 %, miehiä 41 %.

Luvut on laskettu todellisista, jäsenmaksunsa kuluvana vuonna maksaneista henkilöistä - lukuihin ei kuulu "haamujäseniä". Mikäli henkilö maksaa jäsenmaksua useampaan kuin yhteen yhdistykseen, lasketaan hänet tästä huolimatta jäseneksi ainoastaan kerran. Ikä- ja sukupuolitiedot joulukuulta 2008.