Puoluekokousvalmistelut etenevät

Vihreiden vuoden 2010 puoluekokous järjestetään Turussa.

Monista muista puolueista poiketen Vihreät järjestää puoluekokouksen vuosittain. Kokous järjestetään puoluetoimiston voimin. Satojen ihmisten tapaamisen järjestäminen on iso mutta myös palkitseva ponnistus. Poliittisten päätösten tekemisen lisäksi kokouksissa tärkeää on se, että vihreät toimijat ympäri maata voivat tavata toisiaan. Voimaantua, jutustella ja pitää hauskaa.

Nyt, pari päivää ennen puoluekokousta, kokousvalmistelut ovat täydessä vauhdissa. Työtä on laidasta laitaan. Esimerkiksi viestintäassistenttimme Sara järjestää hiki hatussa polkupyöriä puoluekokousedustajille - ajatuksenamme on pyöräillä Turun rautatieasemalta kokouspaikalle messu- ja kongressikeskukseen.

Oma tehtäväni on vääntää puoluekokouksen verkkoseurantaa - siis muun muassa tätä blogia. Ajatuksenamme on myös kokeilla reaaliaikaisen videokuvan lähettämistä Qik-palvelun kautta. Lähettävässä päässä on kännykkä, Nokia N900, ja 3G-yhteys. Kokeilun perusteella palvelu toimii hyvin, mutta sormet ristissä pitää olla. Onneksi on Twitter ja tämä blogi - if all else fails.

Tässä blogissa kerrotaan paitsi kokousvalmisteluista, myös kokouksen aikana kokoustunnelmista. Siis: stay tuned.

Vesa Saarinen, Vihreiden verkkotuottaja