Työn sankareille

Kuvassa: kokousedustajat tarkastelevat kopiotuoretta muutosesitysvihkosta. "Näinkö paljon?", kommentoivat.

Poliittisen ohjelman työryhmä sai käsiteltäväkseen valtavan määrän muutosesityksiä poliittiseen ohjelmaan. Niitä tuli lähes 1000 kappaletta, josta saatiin stilisoitua 44-sivuinen muutosesityspaketti (fonttikoolla 8).

Työryhmä käsitteli muutosesityksiä koko yön, ja työ valmistui aamulla klo 5.30. Todellisia työn sankareita! Muutosesityksiä on niin hurja määrä, että niiden käsittelemiseen menee pitkään – joku irvileuka laski, että mikäli haluttaisiin pysyä kokouksen aikataulussa, yhtä muutosesitystä kohti on varattu kaksi sekuntia aikaa – äänestyksineen...

Puoluekokous jatkuu tänään kello 10. Luvassa on tiukka ja mielenkiintoinen poliittinen keskustelu, Ruotsin vihreiden puheenjohtaja Maria Wetterstrandin puheenvuoro – ja poliittisen ohjelman äänestykset.

Moni kokousedustaja lienee tänään vähän väsyksissä, sillä eilisiltaiset juhlat Turun Kårenilla olivat hulvattomat – ja hikiset. Parhautta!

Vesa Saarinen, verkkotuottaja