Alpo, Niina ja Pieti Vihreiden ehdokkaiksi

Vihreiden puoluevaltuuskunnassa tutustuttiin tänään kolmeen kovaan uuteen eduskuntavaaliehdokkaaseen. Vihreiksi ehdokkaiksi lähtevät jääkiekkovalmentajana ja teatterijohtajana tunnettu Alpo Suhonen (Hämeen vaalipiiri), kirjailija ja luovan kirjoittamisen opettaja Niina Repo (Varsinais-Suomi) sekä Tampereen Pyrinnön mestaruuteen valmentanut koripallovalmentaja Pieti Poikola (Pirkanmaa). Kysyimme Alpolta, Niinalta ja Pietiltä ajatuksia Vihreistä ja ehdolle lähtemisestä. Pieti Poikola: "Lähdin ehdokkaaksi siksi, että on parempi itse yrittää toimia kuin valittaa kahvipöydissä. Lisäksi lupasin äitipuolelleni kymmenen vuotta sitten joulupöydässä, että vielä joskus lähden ehdolle! Vihreät on puolueista minulle oikeastaan ainoa vaihtoehto - Tärkeimmät poliittiset tavoitteeni liittyvät yksilön hyvinvointiin, palveluiden lisäämiseen sekä luonnonvarojen kulutuksen vähentämiseen." Niina Repo: "Lähdin ehdokkaaksi, sillä harkitsin asiaa jo 12 vuotta sitten, jolloin tutustuin Janina Anderssoniin ja sitä kautta Vihreään puolueeseen. Elämä tuli kuitenkin väliin, joten olen tyytyväinen että lähdin ehdokkaaksi vasta nyt. Vihreissä minua viehättää erityisesti se, että puolue on nuori, vapaa ja fiksu - Vihreissä ei ole mitään arveluttavaa. Vihreissä ei ole niin sanottua perinteistä ryhmäkuria, yksilöt tuntuvat mahtuvan hyvin puolueeseen. Toki myös puolueen ajama ympäristöpolitiikka on tärkeä vaikutin!" Alpo Suhonen: "Vihreissä tunnen olevani oikeassa porukassa. Näen paljon nuoria kasvoja, energiaa ja oikeita kysymyksiä. Olen nähnyt tarpeeksi konservatiivista politiikantekoa, joten toivon saavani teiltä Vihreiltä samanlaista energiaa kuin nuorilta pelaajilta jääkiekkojoukkueessa. Politiikassa toivon voivani kehittää Hämeen seudun asioita - Hämeen seutu on ollut vähän niin kuin pussin pohja, jossa vanhakantainen politiikka on vallinnut. Teemojani rakentavat Vihreiden arvomaailma, ihmiskäsitys, päivittäisen elämän sitominen globaaliin maailmaan."