Nyt on aika vaikuttaa!

Poliittisen ohjelman työryhmä sai useita satoja kommentteja ja palautteita ensimmäisestä luonnoksesta. Suuri kiitos kaikille osallistuneille!

Ohjelmaa on muokattu kommenttien perusteella melko paljon, ja nyt se lähtee toiselle kommentointikierrokselle. Toivomme yhä kommentteja kaikilla tasoilla isoimmista visiosta vähäisempien keinojen viilaamiseen.

Ohjelmaluonnos on kommenttikierroksella keskiviikkoon 30.4. saakka. Työryhmä ymmärtää, että vajaa kolme viikkoa on kovin lyhyt aika kommentointikierrokselle. Lopullisen luonnoksen on oltava puoluehallituksella kuitenkin jo 5.5. ja tätä ennen kaikki sadat tulevan palautekierroksen kommentit on kyettävä käsittelemään ajatuksella, joten pidempi palautekierros ei ole mahdollinen.

Kommentit tulee jälleen jättää osoitteessa www.vihreat.fi/ohjelmapalaute. Toivomme tälläkin kertaa, että mahdollisimman monet vihreät jäsenyhdistykset kokoontuvat yhdessä keskustelemaan luonnoksesta ja antavat siitä yhteisen palautteen. Siten saamme toivottavasti mahdollisimman pitkälle pohdittua ja työstettyä palautetta ohjelmaryhmän jatkotyön pohjaksi.

Yleisen kommentointikierroksen lisäksi ohjelmatyöryhmä järjestää yksittäisistä tärkeistä ja vaikeista aiheista verkkokeskusteluja osoitteessa http://poliittinenohjelma.blogspot.fi/. Keskusteluun nostetaan jäsenpalautteen perusteella kysymykset puolustusliitosta, vaalijärjestelmästä, tekijänoikeuksista, kirkon ja valtion suhteesta, eläkeiästä, ulkopolitiikasta sekä ylioppilaskirjoituksista. Keskustelujen avulla on tarkoitus etsiä sekä parhaimpia argumentteja että yhteisymmärrystä ensimmäisen kommenttikierroksen perusteella meitä jakavissa kysymyksissä.

On tärkeää, että poliittinen ohjelma on jäsenistön näköinen - muista siis osallistua keskusteluun ja kommentoida luonnosta 30.4. mennessä!

Outi Alanko-Kahiluoto ja Ville-Veikko Mastomäki

työryhmän puheenjohtajat